Rolul Meditației


Salut iubiților! Pfuuu de când nu am mai scris un articol! Am crezut că o să mor de dor (adică de vreo trei zile). Când îți implementezi un obicei, e atât de greu să nu mai faci acțiunea respectivă, încât te simți de parcă îți taie cineva o mână.

Iar a început boom-ul de cazuri și probabil mulți dintre voi sunteți prin casă și ieșiți mai rar pe afară. Dacă cumva veți fi interesați să aflați ce credem noi despre covid, scrieți-ne în comentarii.


Subiectul despre care vom discuta azi este unul mai lejer, dar care pentru mine este ceva sfânt. O practic de vreun an, aproape doi, și niciodată nu am regretat că am implementat acest obicei. Acest obicei este meditația, iar astăzi vom vorbi despre meditație și rolul ei. 



Ce este meditația?


Meditația este tehnica de a sta în liniște, doar tu cu mintea ta, în timp ce te concentrezi pe ceva anume, ca de exemplu pe respirație. Mie îmi place să ofer o altă definiție: arta de a sta în liniște, luptându-te cu creierul tău, care te bombardează cu gânduri la nesfârșit și cu întrebări de genul ”Oare ar putea o balenă să trăiască în spațiu, dacă este într-o bilă de apă? Oare chiar ar zbura ca oamenii?”.



De ce este benefică meditația??


Pentru că: 

  • te liniștește 

  • te face să fii mai self aware 

  • te scapă de stres

  • ajută imunitatea

  • te ajută cu memorie și cu gândirea. 


În plus de toate poți să atragi mai puține probleme și mai multă responsabilitate, care te va face mai bogat. Să nu uităm că îți crește self-esteemul atât de mult încât nu-ți mai pasă de dramele nimănui. 


Doamne ce stresante sunt persoanele alea care mereu au drame și nu numai că au, dar trebuie să știe toată lumea că ele trec printr-o perioadă mai grea. Doamne, să plângem împreună. Atât de idioate și proaste sunt persoanele respective și parcă consideră că nu fiecare dintre noi trece prin probleme că așa e normal. 


Chiar ajută cu ceva meditația??


Pot să confirm pe propria piele că da, un mare DA. Eu am fost în liceu o fire foarte impulsivă, certam pe toată lumea și îmi venea să bat pe toată lumea. Pe moment, eram doar mai odihnită dacă meditam. Ușor-ușor am început să duc stresul mai bine, să fiu mult mai calmă și chiar să îi înțeleg pe cei din jur mult, mult mai bine. 


Am ajuns acuma să stau și să fac coaching cu cineva când mă enervează, ca o pedeapsă pentru ei. Normal, că nu am devenit noul gandhi meditând 15 min pe zi, dar transformare este destul de uriașă.


Poate să vă confirme oricine care mă cunoaște, că am fost un mic diavol combinat cu un bitch combinat cu o vacă. Nu aveam răbdare și chiar săream la bătaie dacă puteam. Dar acuma sunt doar o vacă combinată cu diavolul, deci o treaptă mai jos. 


Fun facts pentru prietenii mei care fumează. Știți că nu țigara vă liniștește ci respirația?


Da, asta dacă vreodată vei vrea să-mi spui că “eu fumez că sunt stresez”, îți spun de pe acum să nu încerci căci nu are rost. Eu consider persoanele care fumează foarte sensibile și care gem după ajutor, dar nu știu unde să-l caute. 



Cum meditez??


Nimic mai simplu. Ai nevoie de un loc liniștit, te pui undeva de preferabil nu întins că adormi, îți pui o alarmă de 10-15 min, cum vrei tu și după începi să fii atent la respirație. Pe mine la început m-a ajutat să mă gândesc la cuvintele ”breath in, breath out”. 


Pe tine ce te-a ajutat??? Spune-ne în comentarii.


Atât pentru azi! Încearcă să meditezi și să fii atent la respirație de acum încolo. O săptămână cât mai superbă! V-am pupat! Salut!


-Bianca


Comentarii

Postări populare