STRATEGIA DE MARKETING DESCIFRATĂ: LinkedIn


Salutare dragul meu, draga mea! Sper că ai o zi frumoasă și că ești pregătită pentru un nou articol de Marketing. 


Platforma pe care o să o descifrăm puțin astăzi este LinkedIn. LinkedIn (LKD) este cunoscut drept un Facebook profesional, unde companiile au posibilitatea să își promoveze imaginea de angajator, iar utilizatorii să aplice la joburi și să interacționeze cu alți profesioniști. 


În ultima perioadă, din ce în ce mai multe companii au început să utilizeze LKD în strategia lor de MK, mai mult pe partea de Employer Branding. 


Din moment ce LKD este folosit mai mult pentru a te conecta și a afla mai multe despre companiii, în articolul de astăzi o să abordăm strategia mai mult pe partea de employer branding. 


Desigur, poți să încerci să îți și crești vânzările pe platformă, dar în general nu este utilizat cu acest scop. Înainte de a continua totuși, vreau să mă asigur că ai citit articolul despre Strategia de Marketing Digital, care pune bazele pentru strategia de LKD. 


În articolele trecute, nu prea am vorbit despre inteligența artificială din spatele rețelelor de socializare. Motivul a fost mai mult că cei de la Meta fac schimbări zilnice și nu prea poți să ții pasul cu ei. Din fericire, LKD nu este parte din grupul Meta și este puțin mai transparentă decât restul platformelor. 



Așa că, hai să vedem care este gândirea AI la această platformă. 

  1. Postarea ta este verificată pentru a prevenii spam-urile. Cei de la LKD pun mare accent pe partea aceasta, motiv pentru care verificarea se realizează de mai multe ori pe parcursul publicării și promovării postări. 

  2. Dacă postarea este considerată spam, aceasta nu va fi promovată și ajunge să aibă rezultate oribile. 

Dacă totuși postarea trece cu brio peste acest test, acesta începe să apară în feed-urile unei audiențe test, adică AI analizează pe un grup restrâns de persoane, dacă subiectul abordat este de interes sau nu. 

  1. În cazul în care grupul respectiv interacționează cu postarea, aceasta este verificată încă o dată pentru a prevenii spam-urile și ajunge să aibă un reach din ce în ce mai mare. 

Din păcate, postările cu o interacțiune scăzută nu mai ajung la foarte multe conturi. 

  1. Pasul final nu mai este realizat de inteligența artificială. Dacă postarea trece cu bine de pasul 3, acesta este verificată de o persoană din cadrul echipei LKD, iar persoana respectivă decide dacă merită un boost sau nu. 


Desigur, procesul acesta este valid în momentul în care scriu eu articolul, adică în primăvara anului 2022. Te încurajez să te informezi puțin despre AI și să te asiguri că ai informații cât mai actuale.


Iar acum, hai să vedem care sunt pașii în realizarea strategiei. 


#1. Definește obiectivele și pașii 

De ce vrei să fii prezent pe LinkedIn? Care este scopul tău SMART? Cum poți să îndeplinești scopul respectiv? Doar dacă setezi obiective clare și definești planul de atingerea lor, poți să ai rezultatele dorite. 


#2. Cunoaște-ți audiența 

LKD îți oferă posibilitatea să îți targetezi foarte bine postările, motiv pentru care este esențial să îți cunoști clienții. Plus că, reușești să captezi atenția cel mai bine, dacă vorbești pe limba urmăritorilor. 


#3. Optimizează-ți pagina 

Începe prin a adăuga toate informațiile necesare despre firma ta: domeniul de activitate, link către website, locație, descriere și so on. Din moment ce SEO afectează locul tău la rezultate cam peste tot, ar fi foarte bine să folosești câteva cuvinte cheie. 


Pentru a identifica cele mai bune cuvinte cheie, îți recomand să citești articolul nostru despre SEO. 


#4. Inspiră-te de la concurență 

La început poate fi o provocare să îți dai seama ce fel de postări ai putea realiza. Cea mai bună sursă de inspirație și de informație este fix concurența, mai ales dacă targetați aceeași audiență. 


Vezi ce tipuri de conținut postează aceștia, care sunt temele pe care le abordează, pe ce ton comunică și cum încearcă să dezvolte relația cu urmăritorii. Cel mai bine este să alegi în jur de 5-7 companii concurente pe care să le analizezi și să centralizezi informațiile adunate într-un excel. 



#5. Folosește-te de resursele oferite de LinkedIn

Pe platformă poți găsii foarte multe cursuri și articole utile, pentru dezvoltarea unei afaceri și pe partea de marketing. Pe lângă acestea, în momentul în care îți creezi o pagină, ai posibilitatea să vezi analize detaliate realizate pe postări și pe persoanele care interacționează cu postările tale. 


Periodic îți recomand să analizezi rezultatele și să înterpretezi datele furnizate de extensiile de pe site. Cu siguranță vei da peste informații utile, care să te ajute în strategia ta. 


#6. Creează conținut de calitate 

Țin să repet asta: creează conținut care educă și care aduce un plus de valoare persoanelor care consumă postările tale. Nu te axa pe volum, dar nici nu aștepta o lună pentru a publica postarea următoare. Încearcă să găsești echilibrul. De asemenea, dacă ai posibilitatea, încearcă să diversifici tipul de conținut (poză, video, articol, postare de tip text, poll, etc.) 


#7. Intră pe grupuri și fii activ 

O metodă foarte bună pentru a-ți promova business-ul, mai ales la început, este să interacționezi în grupuri. Identifică câteva grupuri care au o temă relevantă business-ului tău și încearcă să îți facă brand-ul vizibil pe ele. 


#8. Pune accentul pe relații 

Indiferent dacă este vorba de employer branding sau vânzări, dezvoltarea relațiilor cu următorii poate să îți aducă nenumărate beneficii. Pe partea de employer branding, poate să îți îmbunătățească imaginea de angajator și să te ajute să atragi cele mai talentate persoane, iar pe partea de vânzări poate contribui la fidelizarea clienților. 


Înainte de a încheia, vreau să îți mai ofer câteva sfaturi în ceea ce privește strategia de pe LKD: 


  • Oferă publicului oportunitatea să vadă ce se întâmplă în spatele scenei. Poate faci un video care arată cum se creează produsul tău sau cum este mediul în cadrul companiei tale. Opțiunile sunt nelimitate. 

  • Cere feedback constant. 

  • Folosește-te de testimonialele angajaților sau a clienților. 

  • Interacționează cu alte conturi asemănătoare paginii tale. 

  • Creează câteva hashtag-uri nișate, pentru a vedea postările urmăritorilor tăi care vor să interacționeze cu tine. 

  • Dezvoltă relația cu urmăritorii tăi prin interacțiunea cu postările lor. 

  • Întreabă publicul ce dorește să vadă. 

  • Pune accent mare pe planificare. Dacă nu planifici totul din timp, nimic nu o să meargă așa cum ți-ai dori. 


Dragul meu, draga mea, sper ca aceste sfaturi să te ajute în ceea ce urmează să faci. Ca de fiecare dată, te încurajez să te informezi din mai multe surse și să aduni cât mai multe informații. 


În cazul în care ajungi să implementezi o parte din pașii discutate mai sus, trimite-ne un email și spune-ne experiența ta. 


Până data viitoare, îți doresc mult spor și multă baftă! 

~ Kinga

Comentarii

Postări populare