8 Pași simpli pentru un SEO de succes

Estia la inceputul carierei in Marketing sau doresti sa pornesti o afacere online? Atunci trebuie sa urmezi acești pași!

Aloha! Bine te-am găsit. Am auzit bine că ești interesat de SEO? 

Well, ai ajuns în locul potrivit! Azi o să discutăm despre fundamentele de SEO, pe care fiecare marketer sau persoană care dorește să pornească o afacere online, ar trebui să le știe. 


Poate ai descoperit acest concept într-un curs sau ai auzit de el online, dar nu știi exact despre ce este vorba. Nu este nici o problemă, căci împreună vom deslușii fiecare părticică în parte. 


Normal, fiind un articol pentru începători, nu o să intru în detalii. O să încerc să mă axez pe cele mai importante aspecte, încât să nu te încarc cu prea multe informații. 


Puțin mai încolo, o să fac și o continuare la acest articol, ca să putem săpa mai adânc. Dar până atunci, hai să descoperim ce este acest fenomen numit SEO. 


SEO vine de la search engine optimization și se referă la motoarele de căutare gen Google Microsoft Bing și Baidu. 


Explicatie pentru cele 2 denumiri specifice domeniului SEO

Optimizarea motoarelor de căutare influențează locul tău pe SERPs (search engines results pages). SERPs-urile sunt paginile cu rezultate care apar în momentul în care cauți ceva pe google. Pe scurt, paginile cu websiteuri și articole care ar trebui să răspundă la întrebarea ta. 


În momentul în care site-ul tău este optimizat din punct de vedere SEO, acesta are șanse mari să apară pe primele poziții de pe SERP. Normal, dacă apare pe prima pagină, atunci ai șanse mai mari ca oamenii să îți acceseze siteul sau contul. 


Chiar dacă efectele SEO sunt vizibile și importante, în ultima perioadă au apărut mai multe certuri pe tema aceasta. Oamenii încep să ignore tehnica asta și astfel se autosabotează. 


Adevărul este că, la fel ca Google, Bing și Baidu, acum și Instagram și Facebook încep să se optimizeze pe SEO. Adică, pe platformele respective SEO va juca un rol important în afișarea conținutului tău. 


Dar asta este o conversație pe care o vom avea mai încolo. 


White-Hat SEO și Black-Hat SEO

Există 2 tipuri de SEO: white hat și black hat. 


White Hat SEO este cel care se axează pe a oferii valoare. Persoanele care folosesc tehnica asta, pun accentul pe client și cititor, nu pe a crește rapid vânzările și în orice mod posibil. 


Black Hat SEO este fix opusul. Cum sugerează și numele, tehnica asta este mai ”murdară” sau mai ”rea”. Ea este descrisă prin spam și clickbait și scopul său principal este să păcălească motoarele de căutare. Normal, inteligența artificială se află într-o dezvoltare continuă, iar motoarele de căutare au devenit destul de deștepte ca să identifice paginile care folosesc tehnica asta. 


Acum că înțelegi în mare despre ce este vorba, hai să trecem la câțiva pași practici pentru a îți optimiza pagina/contul. 


  1. Creează conținut valoros 

Dacă trebuie să alegi între cele 2 tehnici, alege white hat SEO. Chiar dacă ia mai mult timp să ajungi în top, este tehnica mai sigură și benefică pe termen lung.


Nu uita, black hat SEO se penalizează și paginile care folosesc această tehnică pot să ajungă să fie eliminate din consola de căutare pentru totdeauna. 


  1. Nu folosii trucuri și nu înșela publicul 

Again, ține de tehnica de SEO. În loc să îți folosești energia pentru a păcălii publicul, încearcă să aduci valoare în societate. Creează o comunitate și dezvoltă relația cu urmăritorii. 


Vei avea doar de câștigat. 


  1. Identifică ce te face unic și valoros 

Descrie exact ce urmărește website-ul tău și care sunt valorile după care mergi. Pe baza acestora, începe să creezi conținut și să interacționezi cu publicul. 


Nu uita să evidențiezi aceste plusuri. 


  1. Nu te complica

Keep it simple. Dezvoltă un site și un cont care este estetic și care atrage mai multe persoane. Nu uita să pui pe primele locuri și interacțiunea cu publicul. 


Cei 8 pasi pentru un SEO mai bun

  1. Titluri clare și relevante 

Când dai un titlu la un produs sau un articol, asigură-te că este ușor de înțeles și reflectă conținutul. Nu vrei ca cititorul să înceapă să citească articolul cu întrebare, la care nu primește un răspuns la final. 


Nu încerca să fii mega creativ la titluri…. Unele persoane s-ar putea să nu înțelegea despre ce este vorba și să nu citească ce ai scris. 


  1. Linkurile sunt importante 

În momentul în care creezi o pagină nouă pe site sau definești link-ul la un produs/articol, ai grijă la ce link îi atribui. 


Lucrurile la care trebuie să fii atent sunt următoarele: 

  • Asigură-te că nu este încă un articol cu link asemănător sau chiar identic 

  • Creează un link ușor de înțeles, gen /seo-pentru-incepatori în loc de /kbiuherwiueorw-seo

  • Nu lungii link-ul. Scrie esențialul, dar încât motoarele de căutare să poată înțelege despre ce este vorba 


  1. Fii prezent pe social media 

Dacă creezi un website, creează și un cont de instagram sau facebook și fii activ. Este o metodă bună pentru a îți crește vizibilitatea și autoritatea pe internet. 


  1. Când postezi poze, folosește descrierile 

La poze ai posibilitatea să pui un atribut alt, care ajută motoarele de căutare să înțeleagă poza. În plus, atributele alt se afișează pe site dacă nu se încarcă poza și ajută persoanele cu probleme de vedere, să înțeleagă despre ce este vorba. 


Așa că, nu ignora atributele alt. 


Acestea ar fi câteva sfaturi care să te ajute la început. Sper că fiecare dintre ele este ușor de înțeles. 


Dacă ai întrebări, nu ezita să ne contactezi. Suntem aici ca să te ajutăm. 


Să ai o zi productivă și un SEO cât mai bun!


- Kinga


Comentarii

Postări populare