De la Scris la Content Writing: Cum te conectezi cu publicul și oferi valoare
Salutare dragul meu! Ești în căutarea unui conținut de calitate, care să îți dezvolte cunoștințele și să contribuie la dezvoltarea ta? Te întrebi cine se află în spatele postărilor educaționale, pe care le postează companiile?
Atunci trebuie să aflii despre content writing!
Acum o perioadă am vorbit despre copywriting. Copywritingul, cum am menționat, este metoda de a vinde produsele și serviciile prin text scris sau vorbit. De exemplu, postările care vorbesc despre produs cu scopul de a crește vânzările, sunt specifice copywritingului.
Content writingul pe de altă parte, se referă la a aduce valoare. Un content writer se ocupă cu crearea conținutul educațional, informativ, care nu urmărește neapărat vânzarea.
Adică content writingul este tehnica prin care încerci să educi publicul. De exemplu, postările care îți oferă sfaturi, care evidențiază beneficiile unor obiceiuri sau care te ajută să îți dezvolți cunoștințele de limbi străine, sunt toate bazate pe content writing.
Probabil te întrebi dacă se merită să urmezi o carieră în content writing. Adevărul este că, în ultima perioadă, cererea pentru Copywriteri și Content Writeri a crescut semnificativ. Fiecare companie începe să își dea seama că trebuie să ia în serios Marketingul și decide să investească în specialiști pe diferite arii.
În ceea ce privește cariera în content writing, atâta timp cât ai talent la scris și te pasionează, nu ar trebui să reprezinte o dificultate să îți dezvolți abilitățile. Doar trebuie să te asiguri că asta este ceea ce îți dorești și să depui efort pentru a te perfecționa.
Iar acum că am acoperit mai multe arii, hai să vedem care ar fi câteva sfaturi pentru un viitor content writer.
#1 Învață Psihologie
Creierul uman este minunat, iar dacă înțelegi comportamentul uman, o să îți fie mai ușor să le captezi atenția.
Recomandarea mea este să citești câteva cărți de psihologie și să înțelegi diferitele tipare de personalitate. Așa o să îți fie mai ușor să atragi mai multe persoane și să le oferi de ce au nevoie.
#2 Fii uman
La fel ca și la articolul despre copywriting, o să menționez și aici: Comunici cu oameni, nu cu roboți. Dacă vrei ca oamenii să te bage în seamă, scrie încât să simtă că vorbesc cu un om.
Nu folosii cuvinte pompoase, pentru care îți trebuie un dicționar. Vorbește liber și pe înțelesul tuturor. Doar așa vei avea un public fidel și interactiv.
#3 Înțelege ce își dorește audiența
Ca postările tale să aibă succes, trebuie să înțelegi exact cine este publicul. Definește avatarul clientului și identifică câteva arii de interes pentru acesta. Vezi care sunt grijile și fricile lui și încearcă să creezi conținut pe temele respective.
#4 Fă research detaliat
După ce identifici câteva teme de interes, pune-te și informează-te. Nu te oprii după 3 articole și 2 videouri. Fă un research adevărat și creează conținut valoros. Informația pe care o transmiți trebuie să aibă o bază solidă ca să fie credibilă.
Plus că, dacă vine cineva și te atacă că nu este așa cum ai zis, poți să demonstrezi că informația este validă, având mai multe surse.
#5 Captează atenția cu titlul și păstreaz-o cu conținutul
Un titlu care întoarce capete este valoros, dar nesemnificativ dacă conținutul nu reușește să păstreze cititorul captivat. Așa că, gândește titlul încât utilizatorii să citească, dar structurează informația încât acesta să rămână interesat și să plece cu întrebările răspunse.
#6 Creează o legătură între conținut
Uneori, nu reușim să răspundem la toate întrebările utilizatorului printr-un singur articol sau o singură postare. Gândește-te care ar putea fi întrebările pe care le are publicul după ce îți consumă conținutul și creează postări care îi oferă răspunsul.
Este foarte important ca o persoană să găsească tot ceea ce caută, într-un singur loc. Dacă acesta trebuie să se plimbe pe 10 website-uri ca să înțeleagă ceva sau ca să nu mai aibă întrebări, atunci nu o să fie temptat să revină la tine.
#7 Cere feedback și nu te lua doar după ideile tale
În marketing, copywriting și content writing, este foarte important să ceri părerea altor persoane. Astfel îți dai seama dacă munca ta a fost bazată pe avatarul clientului sau pe stilul și gusturile tale.
Nu uita că scrii pentru un public larg și nu scrii în jurnalul tău. Așa că, cere feedback și continuă să te dezvolți.
#8 Alege un mesaj principal pe care vrei să îl transmiți
Înainte de a te pune pe scris, identifică mesajul pe care vrei să îl transmiți. Asigură-te că îl transmiți clar și nu devia foarte mult de la el.
Tindem să începem un articol cu o idee și să-l terminăm cu o alta idee, iar așa pierdem total publicul. Asta se întâmplă pentru că nici ei nu mai înțeleg esența și atenția lor cade pe prea multe lucruri.
#9 Mereu verifică și corectează
Înainte de a publica o postare sau un articol, asigură-te că ai recitit și că ai verificat de minim 3 ori, în 3 zile diferite. Așa te asigur că nu faci greșeli penibile și că nu îi dai publicului impresia că nici să recitești nu ai fost în stare.
Nu mă înțelege greșit. Uneori mai greșim și este uman. Uneori este chiar bine să arăți că și tu mai greșești. Atâta tot, că ar trebui să prevenim greșelile mari, care ar putea avea repercusiuni grave.
#10 Nu îți schimba vocea
Vocea pe care o ai în content writing este unică. Nu încerca să fii ca și restul, doar pentru că ei au succes. Publicul își dă seama dacă încerci să copiezi pe cineva, iar atunci nu o să te mai urmărească. Fii tu însuți și dezvoltă-te. Dezvoltă-te încât să poți crea conținut mai valoros.
Cel mai important, aliniază vocea ta cu personalitatea ta sau cu personalitatea companiei și cu scopurile pe care le aveți.
#11 Nu uita de SEO
Atâta timp cât vrei să ajungi în top pe mediul online, trebuie să înveți SEO și să îl folosești. Acesta nu este atât de greu precum pare și poate fi chiar foarte ușor de implementat.
Dacă vrei să aflii mai multe despre SEO, îți recomand articolul nostru dedicat. :)
Dragul meu, draga mea, acesta ar fi finalul articolului nostru de content writing. Sper că am reușit să îți stârnesc interesul față de acest domeniu și că te-am ajutat să îți faci o idee. Dacă vrei să continuăm cu articolele de content writing, lasă-ne un comentariu sau trimite-ne un mesaj pe Instagram.
Părerea ta contează. :)
Să ai o seară frumoasă și spor la scris!
- Kinga
Descoperă și.....
Comentarii
Trimiteți un comentariu