Marketing Digital de Nota 10

Salutare salutare, viitor marketer! Bine ai venit în lumea Marketingului Digital. 

Mă bucur să văd că ai conștientizat importanța mediului online și că ești deschis să înveți mai multe despre acest domeniu. 


Marketingul este un domeniu divers și dinamic. Ce a funcționat ieri nu este sigur că mai funcționează și astăzi. Așa că, o să încerc să mă axez pe câteva practici care puțin probabil vor ajunge să nu mai aducă rezultat. 


Totuși, îți recomand să te informezi din mai multe surse, ca să te poți asigura că tehnicile respective funcționează. În plus, depinde foarte mult și de nișa ta și de avatarul clientului tău, dacă aceste tehnici funcționează. 


Gândește-te că, ce captivează atenția unui tânăr de 20 de ani, s-ar putea să nu aducă rezultate la o persoană de 40 de ani. Așa că, absoarbe informația, dar personalizeaz-o pe baza caracteristicilor afacerii tale. 


Acum că am clarificat acest aspect, hai să vedem de ce este atât de important Marketingul Digital. 



În noiembrie, 2021, s-a realizat un studiu de către cei de la Statista care arată că, în România există 15.4 milioane de utilizatori pe internet. Din utilizatorii respectivi, 11.94 milioane au cont pe Facebook, 4.8 milioane folosesc Instagram și 3.18 milioane sunt prezenți pe Linkedin. 


Adică, în jur de 80% din români sunt prezenți pe internet. 


Acum gândește-te. În momentul în care faci un cont de Facebook, ai posibilitatea să ajungi la aproape 12 milioane de persoane. Un panou în centrul orașului tău nici măcar nu se apropie de numărul respectiv. 


Un cont de Instagram realizat ca lumea poate să trezească atenția a aproape 5 milioane de persoane, cât timp reclama din TV s-ar putea doar să îi enerveze căci apare fix în punctul culminant a filmului. 


Impactul și influența internetului este într-o creștere continuă, iar practicile tradiționale de marketing nu mai au rezultatele de dinainte. Marketingul digital se dezvoltă constant și la cum preconizează unii, impactul acestuia nu va scădea în viitorul apropiat. 


Așa că, dacă ai o afacere sau ești un marketer/marketer în devenire, trebuie să înveți să te folosești de oportunitățile oferite de mediul online. Dacă nu faci asta, s-ar putea ca business-ul tău să nu își atingă potențialul maxim. 


Desigur, tehnicile diferă de la un canal la altul. Fiecare canal de social media are algoritmul propriu și favorizează diferite tipuri de conținut și diferite tipuri de comportament. Instagram spre exemplu, prezintă o favorizare evidentă conturilor care realizează conținut video și care folosesc toate resursele oferite. 


Facebook totuși nu este atât de ușor de înțeles. Aceștia nu se bazează doar pe un tip de conținut sau doar pe un tip de interacțiune cu publicul. Facebook a anunțat că, în loc să organizeze conținutul pe newsfeedul unei persoane, pe baza datei postării, inteligența artificială folosită oferă un punctaj fiecărui conținut care are legătură cu utilizatorul. 


Inventarul, adică postările care pot apărea pe feed-ul utilizatorului, sunt analizate pe baza caracterului acestuia și pe baza comportamentului utilizatorului pe Facebook. Adică, AI analizează probabilitatea ca utilizatorul să interacționeze cu conținutul respectiv, pe baza istoricului său de interacțiune. 


Totuși, studiile au arătat că, postările organice (cele care nu au fost plătite) prezintă rezultate din ce în ce mai proaste. Cele plătite, adică ads-urile, normal că devin din ce în ce mai productive. Astfel, platforma încearcă să încurajeze investițiile în reclamele de pe Facebook. 



Acum normal. Fiecare tool are un plus și un minus. Dar hai să nu intrăm în detaliile acestea. Poate într-un articol următor. 


În concluzie totuși aș vrea să îți spun că, dacă vrei să îți dezvolți un cont pe un canal de social media, mai întâi învață despre algoritmi și despre tendințe. Descifrează canalul respectiv și fă tot posibilul ca să îl înțelegi. 


Hai să vedem totuși care ar fi câteva sfaturi generale. 


  1. Fii consistent 

Indiferent de canalul utilizat, consistența este cheia. În primul rând, algoritmul s-ar putea să te favorizeze dacă postezi constant. În al doilea rând, oamenii ajung să te cunoască mai bine și sigur nu te uită așa. 


Dacă nu postezi o perioadă și ”dispari” de pe rețelele de socializare, foarte probabil că cineva îți va lua locul. 


Așa că, fă un plan de marketing. Evidențiază de câte ori ai de gând să postezi și fă un program clar. Definește de câte ori vei posta poze, story-uri, postări și așa mai departe. 


  1. Fii organizat 

Cum am evidențiat și în punctul precedent, organizarea este esențială dacă vrei să ai succes, nu numai în marketing, dar și în general. 


Ia-ți o agendă sau deschide calendarul pe telefon și scrie pentru fiecare zi ce urmează să postezi, la ce oră vei posta și ce ai de gând să faci ca să crești interacțiunea. 


  1. Nu te baza pe un singur cont

Niciodată nu poți să știi ce se va întâmpla. Așa cum anul trecut au picat toate aplicațiile care țin de Meta (aka Facebook), așa pot să și dispare unele dintre ele. 


Cel mai bine este să îți dezvolți prezența pe mai multe rețele de socializare. Astfel nu numai că ajungi la un public mai larg, dar în caz că unul dintre ele dispare, tu nu vei fi atât de intens afectat. 


  1. Interacțiunea este cheia 

De la început, de când fac Marketing, am observat că AI iau în considerare timpul de răspuns. Adică, ele măsoară cât timp îți ia să răspunzi la mesaje și comentarii și iau în considerare timpul respectiv, când fac rankingul pentru postări. 


Așa că, lucrează la interacțiunea cu utilizatorii și asigură-te că răspunzi la mesaje cât mai repede posibil. 



  1. Dezvoltă-ți imaginea de brand 

Coca-Cola are o imagine anume. Cei de la Netflix au imaginea lor. Fiecare companie are o imagine proprie. Dacă vezi o culoare, auzi un sunet sau citești o propoziție, s-ar putea să îți aduci aminte de o companie, dacă aceasta și-a făcut treaba cum se cuvine. 


În momentul în care dezvolți strategia de brand, definește câteva lucruri: 

  • care este avatarul clientului 

  • care este misiunea și viziunea companiei 

  • ce fel de mesaj vreți să transmiteți 

  • care sunt culorile brandului 

  • cu ce vreți să fiți asociați 

  • care este povestea voastră 


  1. Cunoaște-ți audiența

Avatarul clientului trebuie făcut înainte de realizarea primei postări. Nu contează dacă ai timp sau dacă nu crezi în avatar, trebuie să o faci. Dacă nu o faci, vei avea doar de suferit mai încolo. 


Trebuie să știi cu cine ai de-a face ca să poți comunica eficient. De exemplu, pe baza tipurilor de personalitate DISC, fiecare personalitate caută alte lucruri la postări. Cu postările tale, vrei să ajungi să atingi butoane pozitive la persoanele respective, iar pentru asta trebuie să îi cunoști. 


Cu alte cuvinte: nu poți să vorbești cu cineva și să faci persoana aia să te asculte, dacă nu știi cine e. 


În plus că, dacă știi cine este clientul, atunci vei știi când este activ și când este cel mai bine să postezi. Astfel, postările tale vor avea rezultate mult mai bune. 


  1. Oferă valoare 

Știu că vrei să crești vânzările, dar dacă vorbești doar despre vânzare, publicul se va sătura și nu va cumpăra. Încearcă să oferi și valoare. Postează câteva postări educative sau informative, care nu au la final ”cumpără produsul” și care nu urmăresc conversia. 


Crează o legătură strânsă cu publicul, bazată pe încredere și pe apreciere. 


Doar așa vei putea să crești consistent. 


Dragul meu, draga mea, acesta este finalul articolului nostru introductiv în lumea Marketingului digital. Mai încolo o să realizăm și alte articole de marketing, ca să îți dezvoltăm cunoștințele. 


Până atunci, te invit să te educi mai mult pe aria aceasta și să nu te oprești la o singură sursă. Diversifică informația pe care o absorbi. 


Dacă dai peste diferite tehnici interesante, pe care vrei să le împarți cu comunitatea noastră, trimite-ne un email sau un mesaj. O să includem informația respectivă în articolele viitoare. 


Să ai o zi frumoasă!

- Kinga


Descoperă și.....

Adevărul despre Marketing

Copywriting: Cel mai discutat fenomen, descifrat!

Content Writing: Ghid practic pentru succes


Comentarii

Postări populare