Pușculițele Financiare: Secretul Independenței Financiare

Salut dragule! Azi tot eu am onoarea să te stresez cu informații, zic eu, destul de importante.

Eu cred că, a știi să-ți gestionezi veniturile și cheltuielile este destul de important, dar totuși o să te las să decizi, dacă chiar este așa. After all, avem alte valori diferite și alte priorități, așa că nu pot să fiu sigură că o să fii de aceeași părere ca mine. 

Na bun, ca orice ardelean pur, vom trece la treabă cu viteza luminii (în întuneric normal).

  

Pentru prima dată normal că am auzit de aceste pușculițe de la Lorand Soares Szasz. Desigur am fost într-o negare puternică. Practic, eu eram de părere că, nu am nevoie de niște conturi ca să îmi gestionez banii căci eu sunt mai bună ca Warren Buffet la gestionarea banilor.


Am fost într-un blow mind când, de curiozitate, am început să le aplic. Am realizat că, ego-ul meu este de pe altă planetă. Normal, de atunci mi-a dispărut ego-ul și sunt o persoană nouă (aș vrea eu). 



Așa că, fără o altă introducere (tobele vă rog) cele 6 pușculițe: 


1. 10% din venitul tău merge spre contul de INDEPENDENȚĂ FINANCIARĂ => acest cont practic te va face bogat. Orice bănuț care intră aici va face alți bănuți. Nu ne referim la faptul că pui femeia cu un bărbat și așa faci bănuții noi, ci că îi vei investi. Cum vei face asta? Vei afla într-un alt articol (până atunci îi poți aduna). 


2. 10% merg spre EDUCAȚIA TA => de aici îți vei cumpăra cărți, seminarii, cursuri de dezvoltare personală sau profesională. Warren Buffet spune că, cea mai sigură investiție e în tine, iar acesta are un retur de 300%. Mai ai nevoie de alt motiv ca să investești în tine?

 


3. 10% ajung în contul de ECONOMII PENTRU CHELTUIELI PE TERMEN LUNG => Cheltuielile cu mașina, concedii, datorii, casa, cheltuielile neprevăzute. Toate ajung să fie plătite din contul acesta. 


4. 50-55% se duc spre CHELTUIELILE PE TERMEN SCURT => Nici nu știu dacă mai trebuie să dau exemple aici. Mâncare, utilități, benzină, haine, telefon etc. Absolut tot ce e sub eticheta asta e un must. Dar nu începe să zici că e un must să fumezi sau să iei lucruri de firmă… Aici sunt lucrurile de care chiar ai nevoie.  



5. 5%-10% sunt DONAȚIILE => îți alegi 2, 3 acțiuni caritabile unde poți dona. Chiar dacă e o sumă mică, tot se merită. Nici nu știi ce diferență poți să faci cu sume mici. 


6. 10% merg către DISTRACȚIE => sunt banii pe care îi spargi. În fiecare lună, efectiv trebuie să îi consumi pe tot felul de chestii care te fac să te simți bine. Cum ar fi, ieșirile în oraș.


Ce e important înainte de pușculițe, este să ai un fel de back-up financiar (un cont strict doar pentru urgențe cu nivelul maxim de urgență). Deși, eu personal folosesc și back-up-ul ca una dintre pușculițe. Asta pentru că, am totuși 20 de ani, nu cred că se poate întâmpla ceva mega grav momentan și finanțele mele sunt mici. 


Așa că eu le folosesc sub forma următoare: 


1. 10% INDEPENDENȚĂ FINANCIARĂ; 

2. 10% BACK-UP FINANCIAR

3. 10% EDUCAȚIE; 

4. 50% CHELTUIELI/ECONOMII PE TERMEN LUNG; 

5. 10% NEVOI; 

6. 10% DONAȚII

7. 5% DISTRACȚIE; 

 

Este la latitudinea ta cum vrei să-ți faci pușculițele.  Poți să le personalizezi cum crezi tu de cuviință. Dar încearcă ca cele 6 pușculițe să rămână practic la fel.


Poți sa le desparți în subpușculițe, de exemplu la nevoi să fie: mâncare (30%), utilități (10%), haine (5%), benzină (5%), etc. Ce contează e mai mult să te ții și să o faci constant decât să urmezi mură în gură niște pași. 


Recomand ca măcar pentru început să ai dorința de a continua să încerci să o lași cât mai simplu. Ideea e ca pușculițele funcționează oricum. Procentajul să-l utilizezi aproape la fel. 


Încă un lucru important și apoi te las. La ușculița de independență financiară. Orice ban faci folosind pușculița aceasta, reinvestește-l în același cont. Nu îi treci prin toate pușculițele, că așa nu o să ajungi prea curând la independență financiară. 


Atât a fost pentru astăzi! Nu mă bate că a fost un pic mai lung articolul. O seară frumoasă și te-am pupat!

- Bianca


Descoperă și....

Anotimpurile Financiare

Mindset-ul din spatele Cheltuielilor


Comentarii

Postări populare