Adevărul despre Marketing
Salutare dragul meu/draga mea!
Mă bucur că te am alături. Azi începem în sfârșit o temă foarte dragă sufletului meu, și anume Marketingul.
Un mic context că să înțelegi de ce mă bucur că intrăm și în domeniul acesta: mereu m-a atras marketingul și în prezent sunt și studentă la specializarea asta *totuși să nu crezi că informațiile vin de la facultate. Tot ce voi prezenta este pe baza experienței mele și pe baza a ce am învățat de pe net*.
Marketingul este o temă destul de controversată, căci unii cred că este vorba de manipulare, vânzare și câștig cât mai mare.
Sincer, cei care privesc așa Marketingul și își dezvoltă strategia cu aceste scopuri, ajung să își ducă afacerea de râpă.
De ce? Pentru că suntem foarte buni la a ne dea seama când cineva vrea să ne manipuleze. Observăm de la un km distanță, dacă o reclamă încearcă să ne bage pe gât un produs.
După părerea mea, Marketingul este modul în care ajungi să comunici cu clientul. Este modul în care faci persoanele care te urmăresc, să înțeleagă care este scopul tău, care sunt valorile tale și care este valoarea adevărată a serviciilor și produselor tale.
Prin marketing ajungi să îți spui povestea, folosindu-ți creativitatea și încercând să implici cât mai multă lume. Pe scurt, prin marketing faci publicul să se simtă parte din povestea ta, începi să îi oferi valoare, iar acesta îți oferă susținere în schimb.
Ai rămas surprins? Chiar sunt curioasă care a fost ideea ta despre marketing, deci scrie în comentariu ce credeai tu.
Na bun, dar totuși ce este marketingul?
Marketingul ia mai multe forme. Acesta de obicei este descris prin marketing digital sau tradițional/fizic. Normal, există mii și mii de arii care țin de acest domeniu.
Marketingul este imaginea pe care o are brandul, sunt afișele pe care le vezi pe stradă și pe internet, este reclama aceea pe care o tot difuzează la TV și la radio, este modul în care se comportă cu tine o companie.
Marketingul, aș spune eu, este o combinație între PR, Copywriting, Employer branding și multe alte domenii și tehnici. De ce zic asta?
Pentru că textul pe care îl pui pe afiș contează. Pentru că modul în care ești tratat de companie contează. Pentru că angajații sunt una dintre cele mai bune surse pentru a vedea dacă politica unei companii este chiar cum zic ei.
Pe scurt, Marketingul este afectat de cam tot ce poate să lase publicul cu o idee, o concepție sau un sentiment.
Desigur, marketingul nu se bazează doar pe concepția unei persoane. Dacă marketing-ul s-ar realiza pe baza gustului unei persoane, ar fi șanse minime ca publicul să fie dat pe spate de acel produs/serviciu.
Chiar dacă marketingul prezintă o parte creativă, acesta merge mult și pe analize și numere. After all, dacă vrei să lansezi un produs sau dacă ai o idee de campanie, trebuie să te asiguri că acesta poate să genereze valoare.
Așa, ca o mică concluzie, ca să poți să devii un marketer, trebuie să înveți psihologie, să înțelegi piața și să deții o creativitate din aia divină. Acum nu te speria, fiecare lucru în parte se poate învăța și dezvolta. Contează să fii deschis la asta.
Încă o chestie pe care vreau să o menționez este că, acesta este unul dintre cele mai dinamice domenii. La fel ca și IT-ul, marketing-ul se află într-o dezvoltare continuă, iar dacă nu rămâi la curent cu trendurile de pe piață și nu ții pasul cu schimbările, vei ajunge să fii înghițit de companiile care alocă timp și resurse pentru asta.
Dragul meu, draga mea, acesta ar fi finalul articolului. Sper că am putut să îți răspund la întrebare și că am reușit să îți trezesc curiozitatea pentru acest domeniu.
Dacă vrei să aflii mai multe, nu uita să te abonezi la newsletter. În viitorul apropiat vor urma mai multe articole pe tema aceasta. :)
- Kinga
Comentarii
Trimiteți un comentariu