Copywriting: Cel mai discutat fenomen, descifrat!

Salutare dragii mei! Azi continuăm seria de Marketing, cu o temă interesantă și frecvent discutată și anume: Copywritingul. 

Trebuie să recunosc, mi-a fost destul de greu să mă apuc de acest articol, căci îmi făceam griji că nu știu destule despre acest domeniu. Dar Bianca s-a asigurat să îmi aducă mințile la cap și să mă facă să înțeleg că viața este un proces și trebuie să ne bucurăm de el. 


Așa că, o să mă folosesc de această oportunitate ca să îți aduc aminte: lucrurile uneori nu se întâmplă cum ne-am dorii și ne lăsăm duși de val. Contează să realizezi și să te trezești. Bucură-te de viață și nu o complica. Ai încredere în proces. 


Revenind la copywriting. Copywritingul de foarte multe ori este confundat cu copyright și content writing



Copywritingul este arta prin care reușești să atragi atenția clientului și să îi vinzi serviciul/produsul tău. Acesta se poate realiza prin scris, vorbit, orice mod prin care comunici cu publicul.


Pe altă parte, copyright se referă la dreptul de posesie pe care o primește o persoană în momentul în care scrie sau creează ceva. Acesta poate fi un text, un tablou sau orice tip de conținut sau obiect pe care a creat-o cineva. De exemplu, Gucci are copyright pentru hainele și gențile pe care le-au scos pe piață, iar noi, cei de la Redu, avem copyright pentru articolele de pe site. 


Content writingul este unul dintre cele mai ignorate, dar cel mai frecvent întâlnit tip de writing. De ce zic asta? Pentru că, content writing se referă la conținutul care dorește să crească activitatea și interacțiunea cu publicul. Aici se încadrează descrierile de la postările de pe Instagram, videourile de pe Youtube și alte tipuri de conținut care nu au la bază să vândă un produs sau un serviciu. 


Pe scurt, un content writer urmărește să ofere valoare în societate și să dezvolte imaginea unui brand. 


Acum că știm care este diferența dintre aceste practici, hai să vedem mai exact ce este copywritingul.


Știi textul care apare pe un pliant? Acela este copywriting. 

Sloganul de pe produse în magazin, care evidențiază un beneficiu sau un avantaj? Tot copywriting. 

Mesajul pe care îl primești în newsletter și care la final vorbește de un produs sau un serviciu și te încurajează să cumperi? Ai ghicit. Copywriting. 


Copywriting este efectiv motivul pentru care o persoană decide să aibă încredere într-o companie și să îi dea banii. 



Când vine vorba de copywriting, trebuie să captezi atenția publicului și să îl motivezi să facă o tranzacție. Una dintre metode pe care o poți folosii pentru asta este AIDA. 

A - Atenție

I - Interes 

D - Decizie 

A - Acțiune 

La ce se referă AIDA? Prima oară trebuie să captezi atenția clientului, apoi trebuie să îl menții interesat, încât să ia o decizie și să treacă la acțiune. 


Pe scurt, AIDA este procesul prin care trebuie să treci clientul, încât acesta să cumpere. Dacă unul dintre pași nu este respectat, atunci clientul pleacă și va cumpără din altă parte.


Deci, cum poți să fii un copywriter bun? 

  1. Dezvoltă-te constant 

Când vine vorba de carieră, trebuie să te aflii într-o dezvoltare continuă. Adică, nu aștepta ca informația să îți pice din cer, ci pune-te să înveți și să te dezvolți. 


  1. Definește avatarul clientului 

Dacă vrei să scrii, încât să captezi clientul, trebuie să știi cine este acesta. Află informații despre el, care este vârsta lui, sexul și alte informații care te ajută în comunicarea cu el. 


Nu uita, scrii pentru oameni, nu roboți. Așa că, trebuie să pui suflet în ceea ce scrii. 


  1. Folosește verbe personale 

Ca publicul să te asculte, acesta trebuie să se simtă parte din povestea ta. Deci, scrie încât acesta să se simtă ascultat și implicat. 


Un exemplu ar fi ca în loc de ”Intenția de a cumpăra este inițiată de o nevoie” să scrii ”Cumperi ca să satisfaci o nevoie”. 


  1. Nu ești jurnalist 

Te rog, nu mai lungii textul. Fii scurt și la subiect. Oamenii se plictisesc. Nu adăuga cuvinte fără sens și fără rost. KEEP IT SIMPLE. 


  1. Scrie ca și cum ai vorbii 

Când scrii, gândește-te la cum vorbești. Vrei ca persoana care citește, să se simtă ca și cum ar vorbii cu tine. E greu să simtă asta dacă folosești cuvinte pompoase și lungești într-un mod incredibil. 


  1. Investește timp în cercetare 

Când te pui să scrii, trebuie să știi exact ce așteaptă clientul de la tine și ce caută acesta. Află care sunt nevoile lui, ce face concurența, care sunt tehnici deja abordate pe piață și cum ai putea să ieși tu în evidență. 


Textul are impact doar dacă este construit pe informații valoroase. 


  1. Exersează constant 

Nu te plafona. Investește constant în dezvoltarea ta și fă exerciții ca să îți îmbunătățești tehnica de scris. Doar așa vei putea avea succes. 


  1. Nu uita de ”Call to Action”

La final, trebuie să îi spui clientului ce să facă. Spune-i exact ce aștepți de la el. Poate fi să pună o comandă sau să dea share. Contează să adaugi un call to action. 


Dragul meu, dacă te atrage domeniul copywritingului, te rog pune-te și informează-te. Sfaturile și detaliile pe care ți le-am dat sunt abia o părticică mică din copywriting. Copywritingul este un domeniu complex și merită să îți aloci timp pentru a îl descoperii. 


Sper ca acest articol să te ajute să îți faci o idee despre domeniu și să reprezinte un punct de pornire pentru tine. 


Să ai o zi superbă în continuare și continuă să te educi!

- Kinga


Continuă să citești....

Marketing Digital de Nota 10

Comentarii

Postări populare