Productivitatea și Sărbătorile

Salut și Crăciun Fericit! Sper că încă sunteți alive și nu vreți să omorâți pe nimeni. 

Crăciunul este perioada parcă cu cel mai mare stres. Nu vine de la facultate sau de la lucru, ci din partea familiei, rudelor și prietenilor. Toată ziua facem curat, gătim, mergem la cumpărături, fugim după cadouri. Dacă te regăsești și tu în asta, înseamnă că sigur te-ai întrebat: cum pot să fiu productiv, când mă simt mult mai obosit, decât când lucram??


Ei bine, asta a fost și dilema mea de anul trecut încoace. Crăciunul trecut, din 23 decembrie până în 4 ianuarie 2021, nu am fost în stare să fac nimic cu viața mea. Am fost într-un burnout de zile mari. 


Și elefantul meu băga sare în rană. Ești o leneșă, zicea el. Nu o să ajungi nimic în viața asta dacă tu stai și te plângi numai, îți vei distruge cariera și dezvoltarea ta personală. Dap, elefantul meu e un “beach”.


Mi-a trebuit un an și multe cursuri, podcasturi și cărți ca să realizez că de fapt, burnout-ul este real și este tot creat din neglijența mea. Energia mea, ca la orice om, este limitată, iar dacă tot încerc să mă autodepășesc, atunci voi avea doar săptămâni în care tot ce-mi vine să fac, e să stau în pat.


Bun Bianca, da tu ai zis că vorbim despre cum să fii productiv pe timp de sărbători. Ce legătură au??


La început de an deja îmi făceam planuri pe ce voi face diferit Crăciunul acesta. M-am oprit când am realizat că, dacă nu am timp pentru mine și de relaxare, voi trece doar prin perioade negre. Și nu se merită. Vreau doar să-ți recomand să te gândești, ca în perioada asta să îți iei și tu o săptămână de pauză și relaxare. Să petreci timp cu tine pentru a te cunoaște.


Nu îți imagina că îți recomand să îți iei pauză de tot. Îți recomand să alegi 2, 3 chestii pe care să le faci, dar la jumătate din cât le făceai înainte. 


De exemplu, pentru mine e cititul, mersul pe jos și uitatul la videouri. Normal, încerc să citesc minim 15 pagini pe zi, fac 10000 de pași și mă uit la 2, 3 videouri plus cursuri. Dacă vreau să o iau mai încet, citesc doar 7 pagini, mă plimb să fiu peste 5000 de pași și la videouri mă uit doar la unul. Toată asta îmi ia o oră. Și în restul timpului, încerc să dorm, să meditez și să îmi pierd timpul oricum simt nevoia.


Dacă ți se pare puțin, atunci încearcă să alegi 5 chestii sau poate doar unul de care să te ții în perioada de vacanță. Esența este să faci un minim pentru a nu te simți prost. Un pic e mai bine decât nimic. 


În concluzie, încearcă în perioada Crăciunului să te relaxezi și să petreci timp în familie, că doar despre asta este vorba, iar dacă vrei totuși să nu stai pe degeaba toată vacanța, alege-ți 2,3 lucruri și alege-ți un minim la ele. Nu uita că dacă nu tratezi burnout-ul de dinainte să apară, după va fi mult mai greu.


Atât pentru azi dragilor! Crăciun fericit și mulțumim că ne-ați citit azi. O zi faină! V-am pupat!  


- Bianca


Comentarii

Postări populare