ReadU: Arta Subtilă a Nepăsării de Mark Manson

Cea mai pomenita si cunoscuta carte de dezvoltare personala si regasire, Arta Subtila a Nepasarii.
Bună dragilor! Cum mai sunteți?? Sper că totul este bine și în ograda voastră! Să sperăm că mai fuge sesiunea un pic. Nu sunt pregătită, absolut deloc!

Azi, avem la cină un review la una din cele mai tari cărți. Cartea, care știe să-ți dea sub centură, ca să te trezești. Cartea celebră a lui Mark Manson: “Arta subtilă a nepăsării”.


Mark Manson este un om foarte direct. Are un fel aparte de a-ți da muie. Frumos și elegant. Dacă cumva dai peste un guru, care îți arată dezvoltarea personală frumos și înfășurată ca și un cadou, fugi de el. Nu e omul tău.  


Dezvoltarea personală nu este doar roz. Uneori doare. Uneori reprezintă o provocare, iar Mark a reușit să reflecte acest aspect în cartea lui. El nu a încercat să schimbe realitatea, ci a abordat adevărurile dureroase, pe care fiecare dintre noi ar trebui să le audă. 


Prima dată când am citit cartea, m-am simțit atâta de bătută de el, dar aparent am și o parte masochistă, pentru că am continuat să o citesc. În final, am ajuns să o și recomand mai departe. 

“Nu încerca!”. Așa începe, Mark Manson cartea. La ce se referă?? Nu mai încerca să îi faci la toți pe plac, nu mai încerca să fugi de emoții, de responsabilitate. E momentul să te oprești și să îți analizezi reacțiile și să nu te mai încrezi în nimic. 


Vrei să fii o persoană de succes? Atunci trebuie să te obișnuiești să ai probleme pe măsură.



În viață doar 2 lucruri sunt sigure: moartea și problemele. Nu are rost să încerci să fugi de vreuna dintre ele!


Deci pe scurt, fără a mai lungi, uite ideile care m-au impresionat cel mai mult din carte:

  • Cheia spre o viață mai bună este să îți pese de mai puține lucruri, nu de mai multe!

  • Dorința de a avea experiențe pozitive, e în sine o experiență negativă. Acceptarea unei experiențe negative este o experiență pozitivă.

  • “You will never be happy if you continue to search for what happiness consists of. You will never live if you are looking for the meaning of life.” -Albert Camus



  • Orice lucru incredibil se întâmplă în lume, se întâmplă din cauză că acea persoană și-a găsit bucuria în probleme.
  • Dacă vei reuși să suporți și să găsești plăcere în rezolvarea problemelor tale, atunci vei fi de neoprit.

  • Momentul în care alegi să nu-ți pese de repercursiuni și să iei acțiune, este momentul care îți schimbă cel mai mult viața.



  • Moartea este singurul lucru cu un randament de 100%. Când vei realiza că ești un nimeni și de fapt nu este despre tine, ci despre ceva mult mai mare, o să începi să trăiești cu adevăratelea.

  • Pentru a avea o viață incredibilă, trebuie să trăiești după valorile tale. Încrederea este baza oricărei relații, fără ea, o relație este toxică.

  • Acțiunea nu este efectul motivației, ci este și cauza ei. Fă ceva și inspirația va veni mai încolo.

Dragul meu/draga mea, mai sunt multe învățături de scos din această carte, dar nu-mi ajunge un articol întreg pentru asta. Ca să o țin pe scurt, să fie toată lumea happy, mă voi oprii aici.

”Arta subtilă a nepăsării” e un must de citit. E o carte care mi-a plăcut enorm și care m-a ajutat să găsesc sensul în suferința mea și să iubesc problemele. De 3 ori am citit-o și de fiecare dată am învățat ceva nou. 


Dacă ai nevoie de o trezire sau doar de o carte incredibilă și revelatoare, ai dat peste cartea perfectă. Acum fără să o lungim, fugi și citește-o. 


Te-am pupat!

- Bianca


Citește și Arta Subtilă a Disperării de Mark Manson

Comentarii

Postări populare