Totul despre Time Management
Bună - bună dragilor!
Ce faceți, cum sunteți? Sper că ați reușit să vă odihniți zilele astea libere, și să vă reîncărcați sufletul și mintea. Eu am fost plecată acasă la părinți. Sincer, a fost un pic ciudat că duminică seara nu a trebuit să mă întorc la Cluj, dar am profitat de timpul petrecut acasă. Am petrecut timp cu părinții, cu prietenii, am reușit să ajung și la manichiură după 5 săptămâni.
Și sinceră să fiu, am lenevit. Am simțit că asta îmi trebuie acum și quality time-ul cu cei dragi. Așa că, am pus deoparte chestiile pentru facultate și m-am bucurat de viață.
Acum mi s-au cam adunat temele și învățatul, deci stau cu agenda și cu lista de teme și deadline-uri și încerc să-mi aranjez programul pe zilele următoare, cât se poate de optim, ca totuși să nu am un mental breakdown în următoarele zile. Așa că m-am gândit că ar fi util să vorbim despre time management.
Deci, ce este time managementul?
Este abilitatea de a-ți folosi timpul într-un mod eficient, productiv, în special la locul de muncă. O putem numi cheia pentru munca eficientă.
De ce avem nevoie de asta?
Cred că mulți se gândesc, atunci când citesc asta, că e ceva inutil de vorbit, și că gestionarea timpului e ceva easy. Ei, eu nu aș zice asta, pentru că nu e întotdeauna super ușor și logic.
Cu toții am observat că, în ultimii ani, timpul parcă zboară, și zilele sunt tot mai încărcate. Uneori ajungem la fraze de genul, “De ce nu are ziua 36 de ore?!”, “Off, Doamne, azi aș mai fi vrut să fac și astea”, “De ce nu am destul timp?!”.
Eh, timp avem, doar că nu-l folosim mereu util. De aceea avem nevoie de câteva trucuri, modalități să ne facem programul zilnic. Plus că, dacă nu ajungi să înveți să îți gestionezi timpul, atunci timpul te va controla pe tine. Iar eu cred că ar trebui să fie invers.
Cred că prima dată când m-am ciocnit de această problemă, a time management-ului, a fost în primul an de facultate. Atunci cam toate au fost pe capul meu: învățatul, mersul la ore, temele, curățenia, cumpărăturile, and so on.
Nu-mi era greu să fac toate astea, ba chiar simțeam că mă maturizez și devin mai independentă așa. Problema mea era gestionarea timpului.
Când am început să mă confrunt cu acest lucru, ni s-a ținut un curs de time management, deci parcă cineva de sus a vrut să-mi sară în ajutor. Eu atunci am primit niște sfaturi super useful (plus că am început să mă și documentez), am și început după să le pun în practică, ba chiar le folosesc și în ziua de azi, și de multe ori îmi ușurează zilele.
Am zis că poate v-ar prinde bine multora dintre voi, așa că dau un share la ele.
Folosește o agendă și planifică-ți zilele în avans
Este util să ai zilele planificate, indiferent că faci programul cu o seară înainte, sau în acea dimineață, lângă cafea. Important e să te ții de acel program.
Pe mine m-a ajutat de foarte multe ori asta, pentru că am văzut cam cât timp al zilei este ocupat de lucrurile must do și ce mai este posibil de făcut pe lângă ele. Și așa, de câțiva ani, a devenit o tradiție de luna Decembrie cumpăratul agendei. Și în fiecare an, pe cât este posibil, încerc un tip/ model nou.
Acum să vedem și ce trebuie să conțină programul tău
În mod normal, fiecare zi conține activități importante și care se pot amâna. Activități care sunt legate de ore fixe, și care se pot plasa flexibil în (aproape) orice oră a zilei.
Acum, de folos ar fi să le notezi pe alea must do today (de exemplu un proiect care are deadline-ul în curând) și cele legate de ore fixe (cum ar fi cursurile). Așa vezi cam cât timp al zilei este ocupat și pentru ce îți mai rămâne timp liber. Și poți chiar să le scrii în culori diferite.
Doar să ai grijă, să nu-ți faci programul prea ful.
Dacă vrei să fii mai productiv și să te asiguri că îți îndeplinești fiecare obiectiv, programează-ți toate taskurile pe ore. De exemplu: la ora 9 citesc, la 10 mă duc la alergat, la 12 am curs.
Și aici vine punctul următor: lasă-ți timp liber
Gen, nu trebuie ca fiecare minut al zilei să fie ocupat de ceva. Mai lasă puțin timp pentru recreere, pauze. Când simți că ai rezolvat o parte din lucrurile importante, mai ține pauză, pentru că o meriți.
Bea o cafea, un ceai, mănâncă ceva bun, pune o mască pe față sau orice ar putea să te ajute la recreere. Timpul acesta liber este de folos în caz că apare ceva neprevăzut. Ține cont și de asta.
Ce ar mai fi important: nu te lăsa captivat de obiceiurile preferate
Poate fi ușor să sacrifici mai mult timp decât ar fi necesar, pe ceva ce faci cu drag. Am căzut și eu în capcana asta, dar nu e eficient, mai ales când ai zile mai pline.
Acum astea ar fi niște sfaturi de bază, care funcționează. Acum tu, cunoscându-te, trebuie să-ți gestionezi timpul. Important e să ai și fun în zile, să te bucuri de ele, și să nu te simți rău dacă lenevesti o zi, dacă nu ai mood-ul necesar pentru activități și îți este frică de câte se vor aduna pe ziua următoare. Keep calm, toți pățim asta.
Comentarii
Trimiteți un comentariu