Employer Branding: Trecerea de la Companie la Angajator
Salutare salutare! Continuăm seria de Marketing cu un subiect foarte interesant și anume, Employer Branding.
Employer Branding este combinația dintre HR și Marketing, fiind vorba de promovarea companiei drept angajator, nu drept vânzător. De asemenea, acesta nu se referă doar la imaginea de angajator a companiei, ci și la modul în care interacționează acesta cu angajații.
Deci, pentru a avea succes pe partea de Employer Branding, trebuie să creezi o imagine favorabilă, dar reală pentru compania ta.
Pe scurt, dacă angajații tăi au oportunități de creștere și dezvoltare, simt că jobul lor le oferă siguranță și sunt răsplătiți corespunzător (salariu, bonificații), atunci ai șanse incredibile să îți dezvolți imaginea de brand.
Dacă totuși momentan angajații tăi nu sunt foarte satisfăcuți, contează să identifici ce nu merge bine și să repari acest lucru. Înainte de a încerca să atragi angajați noi, lucrează la compania ta și asigură-te că noii angajați au un motiv clar pentru care să rămână la tine. Motivul acela nu ar trebui să fie strict material.
Hai să vedem la ce ar trebui să fii atent în formarea brand-ului de angajator:
#1. Înainte de a defini o strategie, scapă de buruieni
Strategia ta de E.B. nu va aduce rezultatele dorite, dacă mediul în cadrul companiei nu este unul plăcut. Înainte de a te gândi la angajări, gândește-te la ce își doresc angajații și ce caută la o companie.
#2. Nu te lua după povești
Oamenii tind să spună că, românii sunt motivați doar de salariu. Mai multe studii au demonstrat că, partea de bonificație se află abia pe locul 5 pe lista nevoilor unui angajat.
Înainte de toate, angajații caută oportunități de creștere, siguranță, respect, apreciere și un management capabil. Desigur, poți să aflii mai multe abia dacă te pui să citești studiile.
Dar pe scurt, înainte de a crede în ceva, pune-te și analizează.
#3. Cere feedback
Multe companii fac greșeala că, implementează o strategie de E.B. și își impun ideea că totul merge perfect. Adevărul este că, oamenii nu au mereu aceeași părere. Din acest motiv ar fi bine să asculți persoanele cărora te adresezi, cum ar fii angajații și viitorii angajați. Vezi cum te percep ei și ce ai putea îmbunătății.
Așa cum în vânzări definești un avatar al clientului, ar trebui să definești și câteva avatare de angajat, pentru a avea succes.
#4. Arată cum este în interior
Oamenilor le place să afle mai multe despre o companie. Aici nu vorbesc doar despre istoricul companiei, dar și despre mediul intern. Cum arată biroul? Cum sunt angajații? Care sunt activitățile zilnice? Cum este mediul de lucru?
Când omul are posibilitatea să vadă viața în organizație, reușește să ia o decizie mai bună cu privire la job. Așa poți să atragi angajați noi, ai căror valori sunt asemănătoare cu cele ale companiei.
#5. Folosește-te de povestea angajaților actuali
În vânzări se folosesc testimoniale de la cumpărători. De ce nu ai folosi testimoniale și în employer branding?
Vorbește cu câțiva angajați și publică testimonialele lor pe site. Poți face asta în scris, video sau orice altă formă creativă.
Contează totuși să nu obligi angajatul. Asigură-te că acesta se simte confortabil și prezintă-i exact motivul pentru care ai vrea să îți facă un testimonial.
#6. Arată realitatea
Uneori, un video făcut cu telefonul sau o poză nu chiar de cea mai înaltă calitate, poate să aibă efecte mai bune decât un material perfect. De ce? Pentru că oamenii știu că viața nu este perfectă și nu le plac lucrurile înscenate.
#7. Urmărește rezultatele
Nicio strategie nu funcționează dacă nu te pui să măsori rezultatele. After all, cum poți să știi unde mai ai de lucrat, dacă nu măsori rezultatele?
Stabilește câteva KPI-uri pentru fiecare campanie și nu uită să le măsori!
#8. Eforturile trebuie răsplătite
Ai depus mult efort pentru a creea un brand de angajator puternic? Ai stat luni de zile pe îmbunătățirea mediului intern și a experienței angajaților?
Atunci fă-te auzit. Aplică la concursuri de tipul ”Cel mai bun angajator” și arată lumii că nu sunt doar vorbe goale.
#9. Ține-te de cuvânt
Degeaba îi promiți stelele și luna unui candidat, dacă nu îi poți oferii aceste lucruri. Creează așteptări realiste și fii integru. La final oricum iese la iveală dacă ai mințit.
#10. Interacționează cu postările companiei tale
Aștepți ca angajații să interacționeze cu postările companiei și să promoveze compania? Atunci începe tu. Interacționează cu postările, lasă un review, scrie despre experiența ta de angajat. Dacă tu nu o faci, cine o va face?
Dragul meu, draga mea, acestea ar fi 10 sfaturi utile pentru a-ți crea imaginea de brand. Normal, există mii și milioane de tehnici pe care le poți aplica. Contează să identifici câteva care să ți se potrivească.
Testează și rămâi la curent cu noile practici. Informează-te din mai multe surse și nu te oprii din a te dezvolta.
Să ai o zi cu spor!
-Kinga
Resurse Utile:
14 Smart Ideas For Building A Strong Employer Brand That Attracts Top Talent
10 Tips on Building an Employer Brand
4 tips for building your employer brand from Best Workplace Bewire
Employer Branding Guide: How to Build an Employer Branding Strategy
Comentarii
Trimiteți un comentariu