Misiune și Viziune ~ Cum le definești?

Ce este misiunea si viziunea unei companii? Cum le definești si care este diferenta dintre el?
Hello! Ce mai faci dragule? Sper că ești pregătit să descoperi informații noi, fiindcă astăzi o să descifrăm împreună un element important al marketingului. 

Când dorești să începi o afacere, este absolut necesar să stabilești cu exactitate care este misiunea și viziunea companiei tale. Există și antreprenori care le-au găsit după mai mulți ani de activitate, dar există și categoria celor care au stabilit de la început direcția în care doresc să meargă. Indiferent din ce categorie faci parte, sau chiar dacă nu ești antreprenor, sperăm ca articolul de azi să te ajute. 


Să începem cu începutul. În cazul nostru cred că e momentul potrivit să îți ofer o definiție a acestor concepte și să vedem cum acestea se aseamănă, dar și cum se deosebesc. 


Misiunea este ceea ce isi propune compania, nu neaprat pe un termen lung. Acesta influenteaza direct sansele tale de succes, asa ca ai grija cum il definesti. Afla mai multe.....


Misiunea unei companii constă în evidențierea unui scop clar și bine definit, arată modul în care o întreprindere își dorește să fie văzută de angajați, consumatori și de mass media. Pe scurt, misiunea  subliniază toate lucrurile pe care compania ta le face în prezent pentru a-ți atinge obiectivul. 


O să-ți fie de ajutor să răspunzi la întrebările: Ce produci? Pentru cine produci? Ce beneficii aduce afacerea ta societății?


Acum că ai aflat ce înseamnă misiunea unei companii, ai probabil o idee despre cum ar trebui să sune aceasta pentru compania ta. Ești deci, pregătit să îți găsești misiunea, iar mai jos ai o listă de lucruri de care poți să ții cont atunci când încerci să-ți pui ideea în practică.


  • Misiunea să fie specifică

  • Cuvintele sau frazele memorabile sunt necesare și eficiente 

  • O misiune bună este scurtă și prezintă esența companiei tale

  • Asigură-te că scopul descris de tine este concis

  • Misiunea este cea care definește ideea oamenilor cu privire la afacerea ta


Ca să îți fie mai ușor, haide să vedem care este misiunea unora dintre cele mai cunoscute companii din lume: 

  • Apple: Aducerea celei mai bune experiențe de utilizare prin hardware, software și servicii inovatoare.

  • Microsoft: Pentru a oferii tuturor persoanelor și companiilor de pe lumea aceasta să realizeze mai mult. 

  • YSL: Pentru a crea și comercializa produse dezirabile prin inovație, calitate și design de neegalat.

  • Huawei: Împreună aducem mediul digital la fiecare persoană, casă și companie pentru o lume în totalitate conectată și inteligentă. 

  • Netflix: Pentru a distra lumea. 


Succesul unei companii depinde direct de viziunea pe care o definesti, caci acesta este obiectivul pe termen lung al acestuia.


Viziunea descrie obiectivele și ambițiile de viitor ale companiei, aici vorbim de obiectivele pe termen lung. Acesta are de obicei lungimea unei propoziții, iar scopul final este să inspire și să motiveze la acțiune. Pe scurt, viziunea prezintă aspirațiile viitoare și direcția în care dorește să se îndrepte compania. 


Misiunea unei companii se mai schimbă, dar viziunea rămâne, de cele mai multe ori, la fel. De aceea este foarte important să o formulezi bine de la început. 


În momentul în care îți definești viziunea, fii atent la următoarele aspecte:


  • Misiunea și viziunea sunt strâns legate

  • Cu cât este mai ușor de reținut, cu atât mai bine

  • Viziunea este concepută în mare parte pentru angajați

  • Inovație și creștere

  • O dezvoltare viitoare realistă

 

Cum ziceam adineaori, misiunea și viziunea sunt strâns legate. Pentru a nu le încurca încearcă să îți amintești că viziunea prezintă o imagine de ansamblu a obiectivelor viitoare, iar misiunea este o declarație generală a modului în care o să realizezi viziunea.


Cum se defineste misiunea si viziunea unei companii? Afla mai multe


Înainte de a trece la un exercițiu mai practic, haide să vedem care este viziunea celor mai cunoscute branduri din lume: 

  • LinkedIn: Să-i oferim oportunități economice fiecărei persoane din forța de muncă globală.

  • Facebook: Conectează-te cu prietenii și cu lumea din jurul tău, cu ajutorul Facebook. 

  • Microsoft: Un calculator pe fiecare birou în fiecare casă. 

  • Chanel: Atemporal și sofisticat. 

  • Nike: Vedem o lume în care toată lumea este un atlet - uniți în bucuria mișcării.


Iar acum, te invit să comparăm misiunea și viziunea celor de la Raiffeisen Bank:

Misiune - Misiunea noastra este să sprijinim dezvoltarea de comunități sustenabile și prospere, să înțelegem nevoile clienților noștri și să îi ajutăm să își atingă potențialul maxim, să oferim siguranță, consultanță și servicii financiare ușor de folosit.


Viziune - Să fim ecosistemul financiar preferat


Diferența dintre cele două este destul de clară, în timp ce misiunea este mult mai detaliată și folosește fraze memorabile, viziunea este doar o singură propoziție, ușoară de reținut care prezintă exact obiectivul pe termen lung al companiei.


Dacă reți ceva din acest articol, m-aș bucura să reți faptul că, misiunea și viziunea unei companii au o importanță ridicată pentru că dirijează strategia viitoare a acesteia. De asemenea, acestea creează imaginea pe care cei din jur o să o aibă despre afacerea ta și aș zice că imaginea e destul de importantă, tu nu?


Multă baftă în găsirea misiunii și viziunii, o zi frumoasă îți doresc!

- Lavinia

Comentarii

Postări populare