Primul an de Facultate: Așteptări vs Realitate

 


Servus dragule! Azi vom vorbi despre niște subiecte mult mai ușor de digerat decât economia! Primul an de facultate: așteptări VS realitate! Este articolul 3 din seria Doar2Studente.


Nu știu cum să spun mai frumos, dar mie mi-a plăcut enorm de mult la facultate.


Nivelul profesorilor este net superior a ceea ce am primit în liceu și parcă sunt mai umani. Da știu, o să îmi dați foc, că sunt o vrăjitoare din moment ce îmi place la facultate, dar sincer în comparație cu liceul, a fost genial. Adică înveți lucruri pe care sunt șanse mai mari să le folosești, iar profesorii, cel puțin la noi la facultă, se chinuie din răsputeri să te învețe.


Efectiv, am avut un profesor care în semestrul 2 a făcut 2 ore de seminar pe săptămână, el fiind prof doar de curs, și stătea din timpul lui liber și ne predădea seminariile, deoarece a fost media mică la parțial. Să nu mai zic că aveam de la ora 6 cu el și ne răspundea la întrebări despre economie până la 10 noaptea.


Cine de la mine din liceu ar fi făcut așa ceva?? Probabil nimeni. Mai ales profa de mate care nici măcar să ne explice la oră nu putea. Cu mâna pe inimă pot să spun că mi-a fost salvat curul de profesorii din particular, că altfel nu cred că treceam la vreo materie.


Nu pot să spun că la facultate a fost numai roz. Adică am avut și profesori nasoli care nici măcar să calculeze media nu știau și materia lor era informatica. Sincer, nu știau mare chestie.


A citi de pe un slide o poate face oricine și nici nu trebuie să fie profesor. Persoane din astea oricum găsești peste tot și nu e mare stres. Trebuie doar să știi să-i ignori într-o metodă subtilă.


Ce nu mi-a plăcut și niciodată nu-mi va plăcea sunt orele de la 8. Efectiv, parcă în momentul în care sună alarma să te pui la laptop, apare o durere sufletească. E vorba de o luptă între “merită să mă trezesc pentru ora asta. Oare pune prezențe??” și “culcă-te că recuperezi la seminar”.


De multe ori mă trezeam, îmi făceam o cafea, 2 sau 3 și tot în pat ajungeam. Dar noroc că nu au fost multe ore din astea. 


Ca să îți faci o idee, eu în fiecare semestru am avut o zi extraordinar de plină și apoi restul săptămânii era lejeră. Semestru 1 am avut joia, cu 2 cursuri de dimineață și de la 2 încă 3, iar în al doilea marți era ziua cea plină, cu 5 seminarii.


În rest, fiind online puteai intra la ore și efectiv să dormi sau să îți faci treburile fără să știe cineva.


La ce trebuia să te chinui un pic erau seminariile. Eu personal încercam să intru cam la toate seminariile, pentru că așa am putut să trec fără panică sesiunea. Normal, că nu de fiecare dată reușeam. Uneori la seminariile cu prezență îmi mai puneam prietenii să intre pentru mine.


Devii foarte inventiv la facultate să știi.


Provocator la facultate este să suporți o oră și jumătate de informație. E atâta de greu să fii atent o perioadă lungă, plus că pauzele de 10 min de multe ori nici nu le ai. Adică, am avut zile în care efectiv coloana mea a luat forma scaunului și la unele ore am început să mă plimb cu laptopul prin apartament.


Norocul meu a fost că eu oricum fac sport și aproape în fiecare zi ieșeam la plimbare. Asta e un must. Altfel, ai dureri de spate de nu știi de unde să te culegi.


În concluzie, crede-mă pe cuvânt că faculta nu e așa de nasoală precum se zice. Dacă încerci și tu să înțelegi materiile și mai faci schimb de informații, treci fără prea multe probleme. Dar normal, trebuie să te dedici un pic pentru o diplomă.


Dacă vrei să faci ceva cu viața ta, atunci mereu va trebui să te lupți și să te chinui un pic. 


Cam atât pentru azi, o seară frumoasă și v-am pupat!

- Bianca


Descoperă și....

Cum am Trecut peste Eșecul de a Nu fi Admisă la Facultatea Dorită și Ce am Învățat din Asta

Drag Absolvent.... Semnat de 2 Studente

Comentarii

Postări populare