Indicatorii Economici: Update luna Septembrie

Salut dragule! Ce mai faci??? Sper că totuși începutul de facultate nu a fost așa de dureros. Am zis-o eu, dar nici eu nu cred asta.

În Cluj, a intrat în vigoare faptul că nu mai pot intra decât cei cu certificatul verde în facultăți, restaurante și alte locuri de genul acesta. Voi săracilor, fără CIP stați și comandați acasă. Curând poate iar vom ajunge să ieșim doar cu declarație, eu totuși sper că dacă tot m-am cipat să pot ieși fără declarație. 


Adică daaa, oricum știu dacă respir, mă mișc, dorm și dacă în mod surprinzător gândesc. 


Dacă tot am intrat în subiectul acesta, dă-mi voie să râd un pic de prostia umană. Știi că se spune că, Bill Gates vrea să ne cipeze?? Știi că el deține Microsoft, un software pentru laptopuri / calculatoare? Știi de care vorbesc?? 


Ăla care îți dă eroare fără să știe care e eroarea??? Sau care se oprește fără vreun motiv anume?? Cel care mă terorizează când codez?? Dacă el reușește să facă nanocipuri cu baterie litium extrem de mică, reîncărcabilă, atunci eu sunt Sfânta Maria cea virgină.


Vom trece la treabă, ca să nu mai pun sare pe rană! Am promis că voi face lunar sau tot la câteva luni update la indicatorii macroeconomici. Ei bine, zic multe dar nu înseamnă că mă și țin. Glumesc, Glumesc!


Habar nu aveam cât de grea va fi afirmația că, vă țin up to date cu indicii. Adică, eu cu cipul meu prin undele 5G prind orice post vreau. Eu din mers, doar gândindu-mă știu tot despre orice subiect vreau.


Bun, să intrăm în lucruri serioase! 


Primul indicator pe care-l prezint azi, este (tobele vă rog) GDP, adică PIB-ul.  PIB, abreviere de la produsul intern brut, este egal cu consum + investiții + exporturi - importuri. Cam atâta teorie, trecem la poză.


Produsul Intern Brut PIB
sursă: www.tradingeconomics.com 

Practic, PIB-ul a scăzut de la 2,5 la 1,8 în procente. E de bine, e de rău?? Vom vedea, căci așa de pe o lună pe alta nu poți să tragi o concluzie exactă. 


Next, avem rata de șomaj, dacă tot am avut un articol pe care sper că l-ai citit. Cu toții ar trebui să știm ce este rata șomajului, așa că hai să trecem la poză:


sursă: www.tradingeconomics.com 

După cum se poate observa, rata șomajului a crescut de la 5 luna trecută la 5,10. Aparent avem 2 indicatori care sunt puși pe direcții nu chiar bune. O fi de la cipuri sau că suntem sterili după ce ne vaccinăm?? Nu vom ști niciodată. Pentru cei care cred că vaccinul te sterilizează, promit că o să vă fac poză cu viitori mei copii când va fi cazul.


Normal, că nu putem ignora inflația. E ca și cum ai mânca înghețată care nu e înghețată. Poza:



Rata inflației surprinzător, a crescut și ea de la 4,95 la 5,25. Frumos, nu?? Ce înseamnă asta? Asta înseamnă că banii tăi nu mai au o valoare așa de mare. Banii devin tot mai neimportanți.


Mai avem două. A 4-a este dobânda. Vă dau spoiler, este singurul indicator care nu ne lovește. Dobânda a rămas constantă la 1,25.


sursă: www.tradingeconomics.com 

Și ultimul, este mai mult o curiozitate. Este indicator la care nu v-ați fi gândit vreodată: inflația la mâncare. Wow, ce alegere nu?? Am zis să vă dau o veste bună. Crește și prețul la mâncare deci de la 2,33 a ajuns la 2,7. Super super super. *pentru cei care nu înțeleg sarcasmul, creșterea inflației nu este un semn bun*




Voi face și un rezumat la toți indicatorii și anume că toți merg cam nașpa. Înseamnă oare o criză financiară?? Asta vom vedea cu timpul. Nimic nu este sigur, decât încrederea în tine și în puterile tale.


Tu alegi dacă este semn rău sau semn bun sau dacă vei lua vreo acțiune. Eu te rog doar ca și dacă mi se adeveresc vorbele, că urmează cea mai mare criză, și dacă nu, înțelege că eu vreau să te fac să realizezi că, dacă vine o criză și vei fi luat prin surprindere, e absolut numai vina ta. Nu a guvernului, nu a soacrei, nu a părinților, ci a ta. 


Dragii mei, avem informația la un click distanță, dar tot în fața Instagram, Tik-Tok și Facebook stăm. Te invit să crești și să te documentezi pe orice subiect care crezi că te va ajuta vreodată.


Caută informații despre vaccin și când ai vreun gând, încearcă să raționalizezi, nu să asculți de toți fraierii cu 3 clase pe net. Pur și simplu nu au ce face cu viața lor. 


Nu se merită să îți pierzi așa viața, în neștiință. Gata, e momentul trezirii. Rise and shine Baby.


Sper că am reușit să vă lovesc unde trebuie pentru a face schimbări în viața voastră. O seară cât mai incredibilă și te pup. Pa pa!


- Bianca

Descoperă și....

Indicatorii Economici: Ce ne Povestesc Despre Economie


Comentarii

Postări populare