Book Club: Secretele Minții de Milionar de T. Harv Eker

Salut dragilor, dragele mele! Trebuie să mai schimb și eu salutul ăsta, dar până ce voi ajunge să mă gândesc la altele, e bun și acesta. 

Sper că sunteți bine, sănătoși și cu chef după o săptămână de facultate, de încă un review de carte.


De data asta avem o carte financiară numită ”Secretele Minții de Milionar” de T. Harv Eker. O carte foarte foarte bună pe partea financiară. Ea se axează pe gândirea oamenilor bogați VS gândirea celor săraci. Ce e ciudat e că, nu te învață despre cum să îți mărești veniturile sau cum să investești, cum fac de obicei cărțile de educație financiară.


Fără să mai dau din gură, hai să trecem la lecțiile din carte. De acuma îți spun că va fi un articol un pic mai lung, pentru că ”Secretele Minții de Milionar” nu este o carte obișnuită. 


La figurat of course, pentru că fizic arăta la fel, adică hârtie, o copertă și un semn de carte care săracu are o experiență mai mare ca străbunicul meu.


Prima lecție și una dintre cele mai importante este faptul că, părinții noștrii fără să vrea, ne-au dat tot ce au mai bun, inclusiv convingerile lor limitative despre bani. Aparent zicala că “cine se aseamănă se și adună” e chiar foarte adevărată. Ori ai aceleași convingeri ca părinții tăi, ori faci fix opusul a ceea ce fac ei.


Nu mă crezi? Așa am fost și eu! Un Einstein care a luat în brațe: “Eu nu sunt părinții mei!”. Și într-un fel așa am și fost. Nu am fost părinții mei, dar am fost fix opusul lor. 


Ei cheltuiau banii fără să se uite unde merg aceștia, și chiar cu un salariu extraordinar de bun împreună, tot trăiam de pe o lună pe alta. Iar eu??? Eu strângeam până la ultimul bănuț printre cărți, șosete, pat, chiar sub niște cutii. Dacă aveam jucării de 18+ nu cred că le ascundeam la fel de bine ca banii. 


Sora mea??? Da, am o soră în caz că ai crezut că nepotul e al meu (chiar e al meu, dar jur că nu eu l-am făcut. Mă iubește doar enorm de mult pentru că îl învăț toate prostiile). Revenind la subiect, sora mea aruncă banii în toate părțile și acuma își face și casă etc. Pe scurt, ea este ca și părinții mei iar eu sunt fix opusul lor. 


Cum scăpăm de convingerile limitative a părinților??


Primul pas spre vindecare se numește conștientizare. Uită-te la tiparul tău când vine vorba de bani. Pasul 2 este să începi să acționezi în schimbarea convingerilor. 


Cum??? Simplu. Începe să citești cărți despre educație financiară, începe cursuri și podcasturi pe acest subiect. Fă toate lucrurile care te pot educa pentru a fi liber financiar și a avea o mentalitate de bogat. Nu mai căuta scuze, du-te și educă-te.



Bun și hai să vedem diferențele dintre mentalitatea celor săraci și celor bogați. Dacă reușești să citești declarațiile acestea zilnic, îți vor face o diferență uriașă. Sincer, sincer! Deci cele 17 declarații sunt :


  1. Bogații consideră că ei își creează viața, iar săracii consideră că sunt în mână vieții.


Declarație: “Îmi creez exact nivelul meu financiar”. 

Ce să faci?? Nu mai învinovăți, justifica sau nu te mai plânge de absolut orice. Scrie în fiecare zi 1 lucru care a mers bine și unul care a mers rău, iar apoi întreabă-te cum ai influențat situațiile respective.


  1. Oamenii bogați joacă jocul banilor ca să câștige, ceilalți joacă jocul doar ca să nu piardă. 


Declarație: “Scopul meu este să devin milionar și poate mai mult”. Scrie-ți un plan pentru a câștiga jocul, iar goal-urile să fie realiste. Încearcă planul și testează viața de bogat.

 

  1. Cei bogații sunt devotați în a fi bogați, iar cei săraci visează să fie bogați. 


Declarație: “Sunt devotat să fiu/devin bogat”.


  1. Bogații gândesc mare, săracii gândesc mărunt. 


Declarație: “Gândesc mare! Aleg să ajut mii și mii de oameni”.


  1. Oamenii săraci se focusează pe obstacole și negativism, cei bogați pe oportunități și optimism. 


Dacă vrei să ai o gândire de bogat, atunci începe să privești partea bună a lucrurilor și să cauți soluții, în loc să te uiți la sursa problemei. În momentul în care apare o problemă, începe să identifici metode pentru a o rezolva. 


  1. Oamenii de succes nu se tem să se vândă pe ei și nici valorile lor, cât timp cei săraci consideră că este imoral să te vinzi.

 

  1. Cei săraci preferă un salariu fix. Oamenii bogați preferă să fie plătiți pe rezultate.


Aici este vorba de un lucru foarte interesant. Bogații merg după ideea că, mereu există metode prin care te poți îmbunătăți și astfel să creezi rezultate mai bune, motiv pentru care aleg să se răsplătească pe baza rezultatelor, nu pe baza faptului că stau 8 ore la lucru. 


  1. Mentalitatea celor bogați are la bază gândirea de tip “și și” sau “win/win”. A celor săraci se bazează pe “ori una ori alta”.


  1. Net worth-ul este mult mai important pentru cei bogatii decât salariul fix. Net worth se calculează efectiv din tot: venitul tău activ + venit pasiv - cheltuieli.


  1. Oamenii bogați acționează în ciuda fricii, cei săraci sunt opriți de frică.


Chiar dacă este mai ușor să mergi pe drumul deja descoperit de ceilalți, frica de a încerca ceva nou și de a risca, te ține în zona de confort și cum am mai menționat, nimic nu se schimbă și nimic bun nu iese din zona de confort. 


Astea dragule, sunt cele 10 lecții minime din carte. Mai sunt multe, dar vreau să las și o notă de mister pentru a citi și cartea în sine. 


Adică, doar eu să mă chinui să citesc?? Nu e corect. Și așa cei nevaccinați după ora 8 cam stați în casă, deci numai bine merge o carte.


În final, vreau să îți propun să te gândești la aceste întrebări: Vrei să fii un om de succes??? Un om liber financiar?? Să nu trebuiască sa mai lucrezi vreodată în viața ta??


Atunci e momentul să citești această carte, plus articolele noastre despre educație financiară, împreună cu multe alte cursuri. Nu ți-ai lăsa mașina în mâna unui doctor și nici durerea de burta în mâna unui mecanic. De ce îți lași banii în mâna ta atunci?? Ce te face potrivit pentru acest job??



Atât pentru azi! O seară cât mai incredibilă! Baftă la cursuri si job! V-am pupat!


- Bianca


Comentarii

Postări populare