ReadU: Zero to One de Peter Thiel

Vrei să citești o carte care să te ajute în drumul de antreprenor? Atunci cartea aceasta este fix ceea ce cauti!
Salutare dragul meu! Mă bucur că vrei să îți faci ziua mai productivă. 

Azi o să vorbim despre o carte incredibilă, pe care o recomand viitorilor antreprenori.


Peter Thiel, autorul cărții, este co-fondatorul PayPal și un antreprenor american de succes. În cartea sa, acesta evidențiază cum antreprenorii ar trebui să construiască afaceri valoroase, care să facă o schimbare. 


Pentru a evidenția câteva sfaturi și lecții, acesta oferă exemple din experiența lui. Uneori mai face și glume ca să se asigure că rămâi captivat. 


Stilul lui de scris aș spune eu că este o combinație între Simon Sinek și Seth Godin. Asta ca să îți poți face o idee. Sper că ai citit cărți de la ei, iar dacă nu, asta este șansa ta să îi descoperi. 


Prima dată când am auzit de această carte, a fost pe Instagram. Un bookstagramer posta citate și poze cu cartea, iar citatele erau ceva incredibil. Inspiraționale și foarte foarte adevărate. 


Acesta a fost și motivul principal pentru care am decis să citesc cartea. Aveam așteptări destul de mari de la ea, căci înainte terminasem The Monk Who Sold His Ferrari și Secretele Minții de Milionar. 


Începutul a fost unul promițător, dar finalul a fost cât de cât dezamăgitor. Mă așteptam să aibă o încheiere puțin diferită, din moment ce pe parcursul cărții avea un ritm și un stil diferit. Mi se părea că finalul a fost grăbit și scris doar să fie. 


În regulă, dar hai să terminăm aici cu părerea mea și să trecem la ceva mai interesant. Hai să vedem care sunt cele mai importante idei din carte. 


Descoperă care sunt sfaturile co-fondatorului PayPal, Peter Thiel!

  1. Nu există formula succesului 

Indiferent de ce auzi la televizor sau ce citești pe internet, nu există o formulă care să te ducă la succes. Fiecare persoană este diferită, astfel fiecare persoană ajunge să aibă succes într-un mod diferit. 


Autorul menționează și faptul că, fiecare lucru se întâmplă o singură dată. Momentele sunt unice, la fel și oportunitățile. 


Așa că, nu încerca să îi copiezi pe ceilalți. Creează-ți succesul cu propriile mâini. 


  1. Pune accent pe produs, nu pe vânzări 

Chiar dacă vânzările îți aduc profitul, pune accent pe calitatea produsului. Un produs de calitatea o să fie mult mai benefic pentru companie, decât unul cu o calitate mai proastă, dar care se vinde mai repede. 


De asemenea, în momentul în care alegi prețul, nu încerca să ai cel mai mic preț de pe piață. Nu numai că te autosabotezi, dar creezi ideea că produsul tău nu merită mai mult. 


  1. Cel mai greu este să ajungi de la 0 la 1 

Este foarte ușor să creezi ceva, pe baza experienței altei persoane. Vezi ce a mers bine la persoana respectivă și începi să copiezi. Adevărata provocare este să creezi un lucru nou de la 0. 


Chiar dacă este mai greu, în momentul în care introduci ceva nou pe piață, un produs sau un serviciu inovator, îți cresc șansele de succes. 


Descoperă care sunt cele mai importante idei din ”Zero to One” de Peter Thiel

  1. Monopolul este bun și pentru piață, dar și pentru societate 

M-am mirat când am citit capitolul respectiv, căci monopol înseamnă că o singură companie domină piața. Adevărul este că, dacă stai și te lupți cu alte companii micuțe, ca să ai putere, ajungi să uiți de ce este important. Plus că dispar ambele companii și vine alta care se bucură de succes. 


Autorul a dat și un exemplu, ca să fie mai ușor de înțeles. Acesta a povestit cum compania lui și a lui Elon Musk, PayPal, a apărut prin unirea a două companii. Cei doi erau rivali și se luptau pentru același lucru, iar cu timpul au realizat că nu ajung nicăieri. Așa că, au pus armele jos și au decis să își unească forțele. 


Pe scurt, uneori este bine să iei în considerare unirea cu o altă companie și astfel să ajungeți să dețineți un monopol împreună, decât să stai și să pierzi timp și bani pe lupte inutile. 


  1. Pune accent pe progres 

Folosește-ți timpul pentru a îți îmbunătății produsele și serviciile. Investește în îmbunătățiri, căci ele vor aduce beneficii pe termen lung. 


  1. Fondatorii trebuie să aibă o viziune 

Dacă înființezi o companie, dar nu ai o viziune clară cu ce îți propui companiei respective, nu vei ajunge nicăieri. Ba chiar vei da faliment, pentru că nu vei știi ce să faci ca să duci firma la succes. 


Așa că, fondatorii ar trebui să aibă o viziune clară cu ce așteaptă de la companie. Pe scurt, când decizi să pornești o afacere, alege parteneri care chiar cred în ideea respectivă și care gândesc măreț. Altfel, cum îți înființezi compania, așa vei putea să îi și sapi groapa. 


  1. Ultimul poate deveni primul

Primul care intră pe piață, cu siguranță are un avantaj, dar ultimul poate să aibă un succes mai mare decât primul. 


De ce? Pentru că ultimii văd ce au făcut primii și pot să vină cu îmbunătățiri semnificative. 


Nu înțelege greșit, este bine să intrii primul pe piață și să creezi o tehnologie nouă sau să vii cu ceva inovativ, dar trebuie să ții cont și de îmbunătățirile continue, pentru a avea succes pe termen lung. 



Dragii mei, cam asta ar fi recenzia noastră de astăzi. Sper să vă placă și sper că v-am trezit interesul față de această carte. 


Să aveți o seară faină și un weekend liniștit!

- Kinga


Comentarii

Postări populare