Recenzie: ”Secretele Succesului” de Dale Carnegie | ReadU

Unul dintre cele mai recomandate cărți de dezvoltare personală, care te ajută să îți îmbunătățești skill-urile de comunicare!

Salut, cher ami!

Astăzi voi încerca să-ți trezesc o motivație profundă de a-ți dezvolta abilitățile de relaționare cu oamenii, punctând ideile principale ale cărții ”Secretele Succesului” de Dale Carnegie, o carte care mi-a schimbat viața, care m-a transformat dintr-o persoană care avea dispute la fiecare pas, într-o persoană care își poate crea cu ușurință prieteni și mai mult, poate manifesta influență în raport cu ei. 


Dar de ce totuși este important să ne concentrăm asupra felului în care relaționăm cu cei din jur?


În primul rând, pentru că fericirea noastră depinde de calitatea relațiilor pe care le avem cu membrii familiei, cu prietenii și cu fiecare persoană cu care interacționăm.


În al doilea rând, pentru că succesul financiar al unei persoane se datorează în jur de 15 procente cunoștințelor sale tehnice, iar restul 85 de procente deprinderilor sale sociale.


După cum spunea Herbert Spencer, ”Marele scop al educației nu e cunoașterea, ci acțiunea”, iar acesta este un articol de acțiune. Citește atent fiecare principiu de mai jos și gândește-te cum poți aplica fiecare sugestie.

 

Vrei să îți îmbunătățești skill-urile de comunicare? Atunci aceste sfaturi sunt pentru tine

  1.  Nu critica, nu condamna, nu te plânge

Critica e inutilă, mai mult, este periculoasă, pentru că rănește mândria unei persoane, îi rănește sentimentul stimei de sine și îi demoralizează pe angajați, membrii familiei și pe prieteni. În loc de a-i critica pe oameni, încearcă să-i înțelegi, să-ți dai seama de ce fac ceea ce fac, astfel vei trezi compasiune, toleranță și bunătate, iar oamenii nu vor mai fugi de tine, ci vor face un pas în întâmpinare.

 

  1.  Oferă o apreciere onestă și sinceră

Pe toți ne unește aceeași dorință: să fim apreciați de ceilalți.


Oare cum ar fi dacă ai începe să te concentrezi asupra celor mai bune calități ale unei persoane și să le scoți în evidență? Trebuie doar să  ”aprobi inimos și să lauzi cu dărnicie”, iar oamenii îți vor prețui cuvintele și le vor repeta o viață întreagă, chiar și când tu le vei fi uitat.

 

  1. Trezește în celălalt o dorință intensă

Pentru a trezi în celălalt o dorință arzătoare, nu le vorbi despre ceea ce vrei tu, ci despre ceea ce vor ei. A-i influența pe ceilalți nu înseamnă să fii mai inteligent decât ei. Înseamnă a înțelege ce-și doresc cu adevărat și a le oferi acel lucru într-o manieră reciproc avantajoasă.

 

  1. Fii realmente interesat de ceilalți oameni

Oamenii sunt atrași de cei interesați de interesele lor. Prin urmare, pentru a te face plăcut, trebuie să arăți admirație pentru lucrurile pe care alții le fac și le spun. Pune întrebări atent gândite fiecărei persoane pe care o întâlnești.

 

  1. Zâmbește

Zâmbește mereu când întâlnești o persoană, pentru că acest gest este primul mesager al bunăvoinței. Începe mesajul cu formulări pozitive, iar în timpul convorbirilor telefonice zâmbește, pentru că astfel vocea ta sună mai plăcut, mai atrăgător și mai convingător.

 

Secretele Succesului este cartea care te face un maestru în comunicare.

  1. Ține minte numele persoanei

Orice persoană este mai interesată de propriul nume decât de toate numele de pe pământ puse la un loc. Ține minte numele oamenilor și folosește-le în comunicarea cu ei. Astfel, le vei face un compliment subtil, dar foarte eficient.

 

  1. Ascultă mai mult

Ascultându-i pe alții, le oferi oamenilor ceea ce își doresc cel mai mult, sentimentul că sunt ascultați și înțeleși. Încurajează-i pe ceilalți să vorbească despre ei înșiși. Adresează-le întrebări și ascultă-i cu mare atenție. Capacitatea de a asculta atrage respectul celorlalți.

 

  1. Discută despre lucruri importante pentru ceilalți

Dacă vrei să contezi pentru ceilalți, trebuie să discuți despre ceea ce îi interesează pe ei. Orice altceva fie le va trece pe lângă urechi, fie îi va plictisi. Odată ce i-ai ascultat și i-ai înțeles interesele, include-le în dialogul vostru.

 

  1. Dacă te înșeli, recunoaște-ți rapid și clar vina

Să admiți că ai greșit nu doar te scapă de sentimentul de vinovăție, ci și adesea grăbește soluționarea problemelor ivite în urma greșelii. Când recunoaștem că am greșit, ceilalți ne iartă mai ușor și ne arată generozitate. Greșeala făcută devine imediat mai mică în ochii lor.

 

Citește recenzia completă și află care sunt sfaturile lui Dale!

  1. Inițiază discuția pe un ton prietenos

Când vine vorba de inițierea unei conversații, nimic nu este mai eficient pentru buna înțelegere decât folosirea unui ton amabil și binevoitor, chiar dacă interlocutorul este un izvor de enervare și furie. Un salut prietenos transmite mesajul: ”Meriți să-mi petrec timp cu tine. Ești un om valoros.”


Gândește-te la asta înainte să scrii un e-mail sau un mesaj unei persoane care te-a supărat sau te-a enervat.

 

  1. Recunoaște meritele altora

Care este cel mai mare defect al unui lider? Tendința de a-și asuma meritele atunci când lucrurile merg bine și de a-i învinui pe alții atunci când lucrurile merg prost. Dacă-ți asumi toate meritele succesului obținut, nu-ți vei face niciodată prieteni. Învață să recunoști meritele celorlalți.

 

  1. Adoptă o abordare empatică

Atunci când ai de-a face cu o persoană, gândește-te: ”Cum m-aș simți eu, cum aș reacționa dacă aș fi în locul ei?” Astfel, vei deveni mai înțelegător față de sentimentele și ideile acesteia. Vei putea spune cu sinceritate: ”Nu te învinuiesc pentru că simți ceea ce simți. Dacă aș fi în locul tău, aș simți exact la fel.

 

  1. Pune întrebări în loc să dai ordine

Oamenilor nu le place să primească ordine. Oare nu ai prefera să ți se adreseze o întrebare în loc să primești un ordin? Spre exemplu, în loc să-i spui unui prieten ”Să-mi dai cartea pe care ai citit-o săptămâna trecută” ar fi mai bine să-i adresezi următoarea întrebare: ”Oare ai putea să-mi dai și mie cartea pe care ai citit-o săptămâna trecută?”


Într-un final, dacă vrei să devii o persoană cu adevărat influentă, capabilă de a forma relații frumoase de prietenie cu oricine ar vrea, trebuie doar să manifești empatie, să faci oamenii din jurul tău să se simtă importanți, să zâmbești mai mult, să le oferi laude sincere și să vorbești despre lucruri care literalmente contează pentru ei. 


Dacă după lecturarea acestui articol persistă dorința de a afla mai multe detalii despre aceste principii și de a afla despre numeroasele exemple de aplicare a acestora, îți recomand să citești cartea ”Secretele Succesului” de Dale Carnegie. Este o lectură fundamentală pentru o persoană care se află într-un proces de dezvoltare personală.


Toate cele bune!

- Constantin


Comentarii

Postări populare