ReadU: Coach de Trilioane de Dolari de Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg & Alan Eagle
Salut dragul meu/ draga mea!
Bine ai venit la un nou articol din seria de recenzii de carte. De data aceasta am pregătit o carte mai ciudată, o carte care este frecvent recomandată și citită de toate persoanele de succes: Trillion Dollar Coach (Coach de trilioane de dolari).
La începutul cărții, recunosc că m-am cam plictisit deoarece autorii povesteau despre viața incredibilă al lui Bill Campbell. Sincer, sunt și voi fi toată viața o persoană care nu crede absolut tot, chiar dacă apare scris într-o carte. Așa că, eram foarte cinică despre toată povestea lui Campbell și cum acesta i-a ajutat și i-a coach-uit pe toți din Silicon Valley.
Ulterior, când au început să prezinte din lecțiile oferite de Bill, am realizat ce proastă sunt. Erau niște lecții atât de simple, dar care pot fii atât de utile. Așa că, here I am oferindu-ți încă o dată tot ce pot mai bun pentru a face o recenzie pe măsura acestei cărți mega bune pentru oricine va dori vreodată să devină un lider.
Cartea este împărțită în 4 părți: ”Your title makes you a manager, your people make you a leader”, ”Build an envelope of Trust”, ”Team first”, ”The power of love”. Din fiecare îți voi oferi câte 5 idei pentru a nu avea un articol prea lung. Să trecem la treabă!

Pentru prima parte, ”funcția ta te face manager, oamenii tăi te fac lider”:
Oamenii sunt fundația fiecărui succes a unei companii. Rolul principal al unui manager este să ofere suport pentru eficiența, dezvoltarea și well-being-ul angajatului. Un manager poate crea un mediu care oferă toate acestea unui angajat prin suport, respect și încredere.
Începe fiecare ședință prin a vorbi despre lucruri mai personale, cum ar fi vacanțele, ce au făcut în weekend, etc. Acesta are 2 beneficii: îmbunătățește relația angajaților și o include pe toată lumea în discuție.
Fiecare manager are nevoia de a face un 1:1 cu angajații lui. Structura unei astfel de întâlniri ar putea avea forma de: small talk (familie, weekend, etc), urmată de performanța la locul de muncă, relațiile dintre colegii, management/ leadership (dacă echipa înțelege obiectivele și viziunea?) și inovație.
Definește ”primul principiu” adică care este fundația companiei și ia fiecare decizie în concordanță cu el.
Compensațiile angajatilor făcute corect dau dovadă de iubire, atenție și respect. Nu fi un zgârcit și compensează-ți angajații pe măsura rezultatelor lor.
În cea de-a doua parte, ”Crează un mediu pentru încredere”:
Oferă-ți timpul alocat coaching-ului, doar persoanelor care pot fi coach-uite. Rolul unui coach este să îți expună lucrurile pe care nu vrei să le auzi, dar care te ajută să fii persoana pe care ți-o dorești să fii. O persoană care poate fi coach-uită este onestă, umilă, cu o dorință să devină o persoană mai bună lucrând din greu și care are o deschidere pentru învățare.
Oferă oamenilor tăi atenție 100%. Uită de toate celelalte probleme, pune-ți telefonul pe silențios și acordă-i toată atenția ta.
Fii mereu transparent. Nu-ți minți angajații și nu ascunde sub preș problemele. Acordă-le feedback cât mai onest, cu afecțiune. De asemenea, nu uita că feedback-ul negativ mereu este dat în privat.
Nu le spune niciodată oamenilor ce să facă. În schimb, spune-le povești și îndrumă-i pentru a lua cea mai bună decizie.
Crede în oamenii tăi mai mult decât cred ei în sine. Fii persoana care îi încurajează să aibe curaj și să facă greșeli.

Partea a treia, ”Echipa pe primul loc”, ne oferă următoarele sfaturi:
Când te lovești de o problemă sau oportunitate, asigură-te să ai echipa perfectă pentru această situație. Lucrează la echipă prima oară și abia apoi la problemă.
Rezolvă prima dată cea mai mare problemă (elefantul) și apoi, ocupă-te de lucrurile rămase.
Nu ignora problemele și nu le ascunde. Emite-le pe toate și imediat după, treci peste. Negativitatea este bună într-o anumită măsură, dar nu să domine ședințele.
Câștigă mereu corect. Câștigă ca și o echipă. Multe lucruri se pot întâmpla dacă nimeni nu ia credit. Astfel, câștigă cu angajament, teamwork și integritate.
În momentul în care lucrurile nu merg bine, angajații așteaptă de la managerii lor ca aceștia să conducă cu mult mai multă loialitate, dedicare și hotărâre.
În ultima parte, ”Puterea iubirii”, autorii ne oferă următoarele lecții:
Iubește-ți cu autenticitate angajații. Comunică cu ei atât despre partea de lucru, cât și despre lucrurile de acasă.
Mereu arată suport subalternilor tăi. Oferă-le aplauze puternice la sfârșitul fiecărei prezentări arătându-le că iubești ce au realizat.
Construiește mereu comunități atât în afara biroului, cât și în birou.
Ajută-ți oamenii cu tot ce poți. Asigură-te că toată lumea va ieși bine din dificultate.
Nu lăsa ca fondatorii companiei să plece cu totul din firmă. Tot farmecul acesteia va dispărea.
Acestea au fost învățăturile scoase din Trillion Dollar Coach scrisă de Eric Schmidt (CEO la Google între 2001 - 2011), Alan Eagle (Sales la Google), Jonathan Rosenberg (fostul vicepreședinte senior al produselor la Google și actual la Alphabet INC.). Desigur, mai sunt multe idei valoroase în carte, pe care o să îți dau șansa să le descoperi singur.
Cam atât pentru azi! O zi frumoasă! Te-am pupat! Pa!
-Bianca
Comentarii
Trimiteți un comentariu