Strategia de Marketing Descifrată: Instagram

Salutare dragul meu! Cum mai ești? Sper că ai o zi minunată și cu mult spor. 

Astăzi continuăm să discutăm despre Marketing cu o serie foarte interesantă și anume, Seria Strategiilor de Marketing. În articolele următoare, o să descifrăm cum se face o strategie pe cele mai mari canale de social media, încât munca ta să aducă rezultate vizibile. 


Am decis să începem cu Instagram, din moment ce a devenit unul dintre canalele favorite ale persoanelor tinere. Din ce în ce mai multe branduri încearcă să își dezvolte imaginea pe această rețea și să crească interacțiune cu publicul. 


Totuși, înainte de a începe, aș vrea să mă asigur că ai citit articolul despre Strategia de Marketing Digital. Dacă nu ai citit-o, te rog să o citești acum. Acolo am discutat despre câteva reguli de bază și aș vrea să fii la curent cu ele. Desigur, dacă ești la zi cu articolele noastre de marketing, putem continua cu acest articol. :) 


Fără să o lungesc foarte mult, hai să vedem cum se face o strategie pe instagram!


Pasul 1. Învață despre canal 


Poate că este temptant să intri direct în ciorbă și să postezi cât mai mult. Totuși, ar fi mai bine să aloci timp pentru a învăța despre Instagram. Află cum se comportă inteligența artificială din spate, care sunt tipurile de conținut promovat, cum poți să îți crești vizibilitatea, cum este audiența pe IG și care sunt planurile Instagramului, pentru viitor. 


Periodic, îți recomand să te mai informezi despre planurile conducerii Instagram și să urmărești contul lor oficial de business.


Pasul 2. Definește scopul contului 


Înainte de a intra în definirea obiectivelor, stabilește clar care este scopul contului. De exemplu, poate dorești să îți crești vizibilitatea, să îți promovezi munca (mai ales în domeniul înfrumusețării) sau să ai un contact mai direct cu clienții tăi. Oricare ar fi scopul, definește-l clar.


Pasul 3. Stabilește obiective S.M.A.R.T.


Cum am menționat mai sus, este important să ai câteva obiective. Când vine vorba de definirea lor, ai putea să iei în considerare țelurile companiei și să aliniezi obiectivele de IG cu ele. Din acest motiv, ar fi bine să folosești modelul SMART. 


S vine de la Specific 

M vine de la Măsurabil 

A de la Attainable/Realizabil 

R de la Relevant 

T vine de la Încadrabil în Timp 


Ca să înțelegi mai bine cum se definește un obiectiv SMART, o să îți dau un exemplu. 


”O să ne creștem numărul de urmăritori la 10.000, până la finalul anului”. Cum poți observa, acest obiectiv este specific, căci echipa ta știe ce are de făcut. Este măsurabil, din moment ce ai stabilit un număr exact de urmăritori. Desigur, este și realizabil dacă depuneți destul efort și este relevant, căci așa vei avea un public mai larg și un impact mai mare. Nu în ultimul rând, este definit clar termenul limită pentru acest țel. 


Totuși, în momentul în care definești obiectivele, încearcă să definești 20% obiective care nu depind direct de tine și 80% obiective care depind de tine. Cele care nu depind de tine sunt de exemplu, numărul de urmăritori sau nivelul de interacțiune, cât timp cele care depind de tine pot fi numărul de conturi cu care vrei să interacționezi, programul pe care vrei să îl urmărești cu postările și domeniul pe care vrei să îl descifrezi. 


Pasul 4. Măsoară rezultatele 


Stabilește exact cum vei măsura fiecare obiectiv și cât de des vei face acest lucru. Cum ar veni, setează KPI-urile (Key Performance Indicators) pentru strategia ta.



Pasul 5. Cunoaște-ți audiența 


Pentru ca postările tale să aibă rezultate, este recomandat să cunoști cu cine ai de-a face. Îți recomand să citești articolul nostru despre Avatarul Clientului și să îl definești specific pentru contul tău de Instagram. 


Pasul 6. Urmărește concurența 


Unul dintre cele mai bune metode de a prevenii eșecurile, este să observi ce fac concurenții tăi. Observă cum postează, ce postează, ce rezultate au și care este avatarul clientului lor. După ce i-ai analizat, vezi ce ai putea implementa în strategia ta. 


Fii autentic și nu copia ceea ce fac ceilalți. Este în regulă să te inspiri din munca lor, dar nu încerca să ai succes pe efortul altor persoane. 


Pasul 7. Stabilește ce vei posta și cât de des 


Scoate calendarul și definește pentru următoarele 3 luni, ce vei posta, în ce zi și la ce oră. Doar așa vei reuși să te pui cu adevăratelea pe treabă. 


Ține cont aici de obiectivele tale și de analiza pe care ai făcut-o. 


Pasul 8. Pune-te pe treabă 


Acum că ai definit ce ai de gând să faci, pune-te pe treabă. Creează contul și începe să pregătești postările. Interacționează cu cât mai multe conturi și nu te da bătut. Rezultatele apar cu timpul. Din acest motiv, îți recomand să nu stai toată ziua să analizezi care este reach-ul sau câte persoane ți-au dat like. 


Crede-mă, dacă faci asta, o să te demoralizezi doar. 


Înainte de a încheia, aș vrea să îți mai ofer câteva sfaturi. 

  • Ai 30 de hashtaguri la dispoziție. Stabilește 10 pentru brand-ul tău, 10 pe baza trendurilor și 10 pe baza domeniului tău. Dacă vrei, poți să mai schimbi și să definești câteva și cu locație. Contează să te pui și să analizezi ce funcționează pentru tine. 

  • Postează la orele la care audiența ta este activă. La insights, IG îți dă șansa să vezi când sunt urmăritorii tăi activi. Ține cont de aceste date. 

  • Revizuiește periodic strategia. Nici o strategie nu funcționează pentru totdeauna. Așa că, încearcă să o îmbunătățești cât mai mult. 

  • Scrie o descriere captivantă, atât la postări, cât și la cont. 

  • Postează regulat, ca oamenii să nu uite de tine. 

  • Crează o imagine de brand, pentru ca audiența să te țină minte. 

  • Fii activ pe story și încearcă să te folosești de cât mai multe resurse, oferite de Instagram. 

  • Dezvoltă-te constant. Învață despre marketing încontinuu, pentru a avea o strategie viabilă. 

  • Urmărește trendurile. 


Dragul meu, draga mea, sper ca aceste sfaturi să îți fie de folos. Mai jos o să îți las câteva link-uri la resurse utile, pentru definirea strategiei. 


Dacă implementezi pașii de mai sus, spune-ne experiența ta într-un email sau în comentarii. 


Îți doresc o zi frumoasă și multă baftă! 

- Kinga 

Comentarii

Postări populare