Strategia de Marketing Descifrată: Facebook

Salutare dragul meu! Bine ai venit la un nou articol din seria de strategii de marketing! Săptămâna trecută am vorbit despre cum poți să scoți maximul din contul tău de Instagram, iar astăzi o să continuăm cu unul dintre cele mai utilizate rețele de socializare și anume, Facebook (FB). 


Înainte de a intra în detalii, vreau să mă asigur că ai citit articolul despre Strategia de Marketing Digital. Dacă nu ai citit-o încă, te rog să o faci înainte de a continua. Pe parcursul articolului o să mă mai fac referință la informațiile prezentate acolo. 


Fără să o lungesc foarte mult, hai să începem! 


#1. Asigură-te că Facebook este locul tău

Cum am menționat și în celălalt articol, asigură-te că audiența ta, este prezentă pe rețeaua FB. În plus, gândește-te dacă un cont pe FB ar putea să te apropie sau nu de obiectivele tale. 


#2. Setează obiective specifice 

În continuare o să pun accent pe țeluri. Dacă nu definești clar ce dorești să realizezi cu acest cont, nu vei ajunge nicăieri. După ce ai definit obiectivele, gândește-te care ar fi câțiva pași pentru atingerea lor. 


#3. Cunoaște comportamentul audienței tale 

Pune-te și analizează ce fac urmăritorii tăi și definește avatarul clientului. Acest pas este esențial ca să știi ce fel de postări ar fi bine să postezi, când ai putea să postezi și cum ar putea să formulezi postările. 


#4. Optimizează-ți pagina 

Ca pagina ta să apară în topuri, periodic alocă timp pentru optimizare. Oferă toate informațiile de care pot avea nevoie urmăritorii tăi începând cu link către website și date de contact, până la informații despre companie. 


Pe lângă aceste informații, ai grijă și cu modul în care relaționezi cu publicul. Încearcă să răspunzi cât mai repede la mesaje și să crești interacțiunea la postări. 




#5. Testează tipuri de conținut 

Pe Facebook poți posta foarte multe tipuri de conținut. De exemplu: 

  • Postări scrie 

  • Postări cu link 

  • Poze 

  • Videouri 

  • Live-uri

  • Articole instante 

  • Story-uri 

  • Watch party-uri 


Din moment ce ai atât de multe opțiuni la îndemână, cel mai bine este să stai și să testezi fiecare opțiune în parte. Vezi care aduc rezultate pentru tine și lucrează la dezvoltarea strategiei de postări. 


#6. Încearcă și Ads-urile 

Facebook este cunoscut pentru faptul că poți realiza ads extrem de nișate. Efectiv, când realizezi reclama poți să setezi la audiența targetată ce vârstă are, unde a dat check-in, care sunt interesele ei și așa mai departe. 


Probabil că te întrebi dacă chiar ai nevoie de reclame. Din păcate, traficul organic pe FB este minim. Paginile nu mai au rezultate atât de bune, dacă nu folosesc o formă de publicitate. Așa că, îți sugerez să încerci și partea de Ads, dar să nu investești sume foarte mari de la bun început și să testezi mai multe tipuri de publicitate. 


#7. Creează calendarul postărilor 

Când vine vorba de frecvența postărilor, cel mai bine este să postezi zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi. Ține cont de faptul că ai mai multe opțiuni de conținut și atunci nu toate postările necesită multă pregătire. 


Totuși, ca să nu te trezești că ai uitat să postezi, intră pe calendar și planifică exact pe următoarea lună, ce tip de conținut vei posta, despre ce va fi conținutul și la ce oră vei posta. 


Definește totul cât mai clar, iar pe baza rezultatelor revizuiește planul. 


#8. Fii activ pe grupuri 

Grupurile au devenit cele mai bune locuri pentru a genera leads și pentru a dezvolta relația cu audiența. Încearcă să fii prezent pe grupurile pe care știi că urmăritorii tăi postează frecvent și chiar să creezi tu câteva grupuri. 


Contează să fii cât mai real și să creezi o comunitate puternică. 


Dragul meu, draga mea, acestea ar fi în mare pașii când vine vorba de strategie. Totuși, înainte de a încheia, vreau să îți ofer câteva sfaturi: 


  • Învață periodic despre inteligența artificială folosită de Facebook .

  • Urmărește rezultatele zilnic și revizuiește strategia pe baza rezultatelor.

  • Utilizează resursele oferite de platformă. 

  • Ține cont de SEO.

  • Promovează-ți pagina pe celelalte platforme pe care ești prezent. De exemplu, pune sigla pe website-ul tău și eventual trimite un email dacă creezi un grup pentru comunitatea ta. 

  • Cere feedback de la audiență.

  • Folosește tool-urile nou introduse. De exemplu, dacă apare un nou tip de conținut, încearcă să îl folosești, căci FB adoră să vadă că te folosești de resurse.

  • Axează-te și pe educare și pe relații, nu numai pe vânzări. 




Cam acestea ar fi sfaturile pe care am vrut să ți le ofer. Sper ca acest articol să îți fie de folos și să reușești să dezvolți o strategie puternică. Dacă ai câteva sfaturi pe care vrei să le împarți cu ceilalți, trimite-ne un email sau lasă-ne un comentariu. 


Până data viitoare, să ai o zi superbă.

 -Kinga

Comentarii

Postări populare