Strategia de Marketing Descifrată: TikTok

Salutare, dragule! Azi continuăm seria de strategii de marketing. 

În ultimii ani, TikTok a devenit unul dintre cele mai folosite aplicații de social media din lume. Pandemia din 2020 a contribuit intens la creșterea platformei, din moment ce majoritatea oamenilor căutau o metodă de detașare.


Cele mai multe informații le înveți dintr-un video scurt, ca de exemplu știai că poți să deschizi o conservă folosind o linguriță. Acesta este și motivul principal pentru care din ce în ce mai multe companii au început să se alăture platformei. Firmele își promovează produsele și serviciile, realizând videouri despre cum se folosește produsul, behind the scenes, beneficii și multe altele. 


Așa că, dacă vrei să îți dezvolți compania sau contul pe TikTok, citește mai departe!


În anul 2022, TikTok are în jur de 1 miliard de utilizatori activi pe lună. Un număr incredibil nu?? În plus, aceștia petrec aproximativ 52 de minute pe zi, pe platformă. Auzind aceste statistici, parcă nici nu îți mai pasă să faci campanii pe Facebook și pe LinkedIN. :) 


Aceste numere totuși pot fi înțelese, din moment ce compania a implementat o inteligență artificială aparte. Haide să vedem ce este cu această IA: 

  • Recomandările de videouri se fac nu numai pe baza interacțiunii tale pe platformă, dar și pe baza interacțiunii pe care o au prietenii tăi. 

  • În timp ce alte platforme se bazează pe cuantificarea lucrurilor tangibile, cum ar fi numărul de like-uri și comentarii, cei de la TikTok urmăresc obiectivele intangibile, cum ar fi să aibă o comunitate puternică și bazată pe încredere. Din acest motiv, s-au asigurat ca I.A. din spate să poată identifica conținutul de tip spam, scam, violent și așa mai departe. 

  • În momentul în care dai click pe un video și te uiți la el, feed-ul tău se updatează pe baza noilor preferințe pe care le identifică I.A.-ul.

  • În spate, această inteligență artificală face recomandări companiei cu privire la noile trenduri și la cele viitoare. 

  • I.A.-ul din fundal este într-o dezvoltare continuă, motiv pentru care are capacitatea să interpreteze foarte bine comportamentul utilizatorului. 

  • Pe baza informațiilor adunate de către inteligența artificială, se creează profile de utilizatori care sunt utilizate la crearea paginii ”For you”. 

  • La fel ca și la restul platformelor, în momentul în care încarci un video, acesta trece prin următorii pași: 

    • Se verifică dacă încalcă sau nu regulile. Dacă algoritmul consideră că răspunsul este DA, video-ul este trimis pentru evaluare de către un om. În cazul în care în continuare se consideră că încarcă anumite reguli, acesta este șters de pe platformă. Atfel, este trimis către pasul următor. 

    • Pentru a prevenii dublicările, este verificat dacă video-ul a mai fost încărcat de alt utilizator. Dacă răspunsul este da, traficul postării este limitat. 

    • După primirea aprobării de mai sus, postarea este trimisă către un public test care evaluează postarea și de care depinde reach-ul pe care îl va avea aceasta. 

    • Într-un final, dacă totul merge bine, video-ul poate devenii un trend pe timp de 10 zile, în care apare pe feed-ul a cât mai multe persoane. 


Din câte poți observa, diferența dintre TikTok și celelalte rețele de socializare se ascunde la inteligența artificială. Aceasta este mult mai complexă și axată pe înțelegerea comportamentului utilizatorului, motiv pentru care reușește să facă o oră pe aplicație să se simtă ca și cum ar fi fost 5 minute. 


Acum că am înțeles informațiile de bază din spatele aplicației, haide să vedem cum se realizează strategia de marketing pentru aceasta. 


#1. Înainte de toate, setează așteptări specifice

Degeaba petreci ore în șir pe postări încercând să faci totul să arate perfect, dacă tu nu știi în ce direcție te îndrepți. Așa că, folosește modelul SMART pentru setarea obiectivelor. 


#2. Studiază audiența 

La fel ca și în restul articolelor din seria de ”Strategii de Marketing”, o să pun accent pe avatarul clientului. Dacă tu nu știi cui i te adresezi, nu vei avea capacitatea să îi atragi atenția. Așa că, îți recomand să citești articolul nostru dedicat Avatarului Clientului. 


#3. Definește-ți nișa 

Ca feed-ul tău să arate bine, iar conținutul tău să fie evaluat corespunzător, definește nișa pe care dorești să mergi. 


#4. Creează un calendar de postări 

În spatele succesului se află o organizare meticuloasă. Așa că, înainte de a trece la postat, definește următoarele lucruri: 

  1. Cât de des vei posta?

  2. În ce zile vei posta?

  3. La ce oră vei posta?

  4. Definește exact ce se va posta. (Tema videoului, scopul acestuia, rezultatele dorite)

  5. Cine o să se ocupe de task-uri?

  6. Când se va evalua rezultatul obținut de postare? 

  7. Care sunt KPI-urile? 


#5. Definește un calendar de interacțiuni 

TikTok iubește comunitatea și persoanele care sunt active. Din acest motiv, conturile care interacționează frecvent cu conținutul altor persoane și petrec mult timp pe platformă, sunt avantajate de către inteligența artificială în momentul în care este evaluată o postare. 


Așa că, în calendar trece și cu câte conturi vei interacționa, câte follow-uri vei da, pe ce teme vei urmării persoane, de câte ori o să lași un comentariu și așa mai departe. 


Încă o dată, îți recomand să desemnezi o persoană care să se ocupe de aceste task-uri. 


Ca răspunsul la aceste întrebări să fie relevant, ține cont de informațiile de la avatarul clientului. 


#6. Urmărește trendurile 

Dacă apare un trend nou, folosește-te de el și încearcă să implementezi trend-ul respectiv în video-ul tău. Din acest motiv, îți recomand să urmărești constant ce fel de conținut se postează pe platformă și să introduci postări noi în calendar, în funcție de nevoie. 


Acest pas este foarte important din moment ce trendurile vin și trec, iar dacă tu reușești să ajungi pe val cu unul dintre ele, creșterea ta poate fi incredibilă.


#7.  Folosește hashtag-uri

TikTok este una dintre platformele care chiar țin cont de hashtag-urile pe care le folosești. Prin urmare, înainte de a posta un video, vezi care ar fi acele hashtag-uri relevante, care ți-ar putea face postarea virală. 


Aici îți recomand să alegi atât hashtag-uri populare, cât și hashtag-uri mai puțin populare și branduite, din moment ce poți avea șanse mai mari să apari în top la cele care nu au un trafic uriaș. 


#8. Make it personal 

Dacă scopul tău este să vinzi, să vinzi și să vinzi, atunci îți pot spune de acum că nu vei avea noroc. Oamenii își dau seama ușor dacă ești motivat de profit, motiv pentru care o să decidă să nu te urmărească. 


Așa că, la baza postărilor tale îți recomand să se afle dorința de a dezvolta o relație cu audiența și de a oferi valoare.  De asemenea, fii uman și arată cine ești, folosește glume și lasă următorii să te cunoască. 


#9. Interacționează cu audiența ta 

Cineva ți-a trimis un mesaj? Răspunde. 

Ai un comentariu nou la o postare? Răspunde. 

În inbox a apărut un email legat de contul tău de TikTok? Vezi cum poți să răspunzi mai bine la acel email. 


#10. Urmărește rezultatele și crește

La final de lună sau când dorești, analizează rezultatele pe care le-a avut contul tău. Vezi ce s-a mai schimbat, ce poți îmbunătății și citește despre platformă. 


Dragul meu, draga mea, acestea ar fi în mare pașii pentru dezvoltarea strategiei de marketing pe TikTok. Înainte de a încheia totuși, haide să vedem care ar fi câteva tips&tricks: 

  • Postează regulat. Dacă postezi o dată la două săptămâni, oamenii o să te uite. Așa că, încearcă să postezi cât mai frecvent. 

  • Folosește piesele virale și încearcă să ții pasul cu trend-urile. 

  • Utilizează efecte la videouri, pentru o expunere mai bună. 

  • Cere feedback constant atât de la audiență, cât și de la persoanele pe care le cunoști personal. 

  • Învață din greșelile și din succesul altor persoane, dar nu le copia. 

  • Încearcă să creezi trend-uri noi. 

  • Leagă contul tău de alte conturi de social media, precum Instagram. 

  • Ascultă audiența și vezi ce dorește aceasta. Poate că vei identifica câteva idei incredibile de postări. 

  • Ține cont de SEO, căci acesta afectează fiecare platformă. 

  • Include un Call to Action la finalul video-ului sau al descrierii. 

  • Dacă ai posibilitatea, colaborează cu alte conturi. 

  • Vezi dacă se merită să colaborezi cu un influencer, iar dacă decizi să faci asta, gândește-te bine înainte de a alege persoana. 


Well, cam astea sunt sfaturile pe care am vrut să ți le dau. Of course, îți recomand să te mai informezi despre platformă și să testezi strategia, pentru a vedea care sunt îmbunătățirile pe care le poți aduce. 


Dacă ajungi să folosești sfaturile din acest articol, trimite-ne un email la reduvational@gmail.com


Până data viitoare, să ai succes, 

Kinga




Comentarii

Postări populare