Soft Skills: Cele mai importante aptitudini pe care le caută angajatorii
Salut dragule! Bine ai venit la un nou articol. Astăzi o să continuăm partea de CV și angajare. Cum ai citit cel mai probabil în articolul despre cum îți faci CV-ul (dacă nu ai apucat să o citești, fugi și dă un ochi peste el căci apar foarte multe sfaturi utile care te pot ajuta în redactarea CV-ului), există diferite skill-uri pe care este bine să le menționezi. Noi am discutat despre două: soft skills și hard skills, iar astăzi vom vorbii despre soft skills.
Ce sunt Soft Skill-urile?
Acestea sunt abilitățile pe care le poți folosii la orice loc de muncă. Ele nu țin de partea tehnică, gen limbaje de programare sau limbi străine, ci de personalitatea ta. Ele pot fi dezvoltate și învățate și aduc foarte multe beneficii în munca în echipă, găsirea soluțiilor potrivite și menținerea companiei mergând.
De ce este important să evidențiezi aceste skill-uri?
Păi, în ziua de azi, angajatorii se uită foarte mult la care sunt soft skillurile unei persoane pe care o cheamă la un interviu. Aceste aptitudini pot să decidă dacă vei fi sau nu angajat, promovat sau dacă compania ta va supraviețuii pe piață. Așa că, nu le aborda într-un mod superficial și fă tot ce este posibil pentru a îți dezvolta aceste însușiri.
Care ar fi Soft Skill-urile?
Sincer, sunt foarte multe Soft Skill-uri și ne-ar lua o veșnicie să le enumerăm pe toate. Ele sunt împărțite pe categorii mai mari, iar la fiecare categorie în parte o să încerc să îți dau măcar 5 exemple, ca să poți să îți faci o idee. Cel mai bine este ca în CV să incluzi din fiecare categorie în parte, măcar un skill.
Comunicare
Nimic nu aduce rezultate și nu merge bine, dacă nu există comunicare sau aceasta nu se realizează cum ar trebui. Orice job ai, oriunde trăiești, aceste skill-uri sunt esențiale.
Uite câteva exemple:
Comunicare Nonverbală
Public Speaking
Ascultare
Negociere
Persuasiune
Citirea limbajului corpului
Comunicare verbală
Abilități de scris
Muncă în Echipă
Dacă tot am menționat de comunicare mai sus, hai să vorbim și despre ce înseamnă să fii un team player. Mai are sens să explic de ce sunt importante acestea? Nu prea cred. :)
Inteligență Emoțională
Inteligență Socială
Empatie
Acceptarea feedback-ului (pune ego-ul puțin deoparte și încearcă să îți dai seama ce ai putea să îmbunătățești la tine însuți)
Persuasiune
Networking
Self-awareness
Flexibilitate & Adaptabilitate
Motivare și oferirea susținerii
Gândire Critică
Niciodată nu poți să știi, când vei ajunge într-o situație în care trebuie să găsești o soluție rapidă, fiind sub multă tensiunea. Așa că, ar fi bine să îți dezvolți aceste abilități, ca în momentul în care ajungi într-o situație dificilă, să nu te blochezi și să rezolvi lucrurile. Aici nu mă refer doar la job…. E vorba și de relații sau evenimente pe care nu le poți prezice, gen un accident cu mașina sau un jaf, sau orice situație care implică un nivel ridicat de stres.
Adaptabilitatea
Creativitatea
Gândire Critică
Flexibilitate
Dorința de a învăța și a te dezvolta
Gândire logică
Atenție la detalii
Brainstorming
Toleranță la schimbare și incertitudine
Leadership
Vrei să ai o echipă puternică? Vrei ca afacerea ta să aibă succes? În momentul în care apar probleme, vrei ca oamenii să vină la tine cu încredere, nu cu frică? Atunci este esențial să înveți să fii un lider. Este una să fii o persoană cu o poziție înaltă sau respectată, și este alta să fii un lider. Nu le încurca pe cele două.
Delegare
Management
Luarea deciziilor
Managementul conflictelor
Motivare
Managementul talentelor
Mentorat
Coaching
Oferirea feedback-ului
Managementul conversațiilor dificile
Atitudine Pozitivă
Atitudinea poate să determine direct șansele tale de a avea succes. O atitudine pozitivă și optimistă poate să îți deschidă uși și să îți ofere soluții, pe care nu le vezi dacă te uiți doar la partea negativă. So, don’t worry, be happy.
Umor
Onestitate
Răbdare
Entuziasm
Energie
Încredere
Cooperare
Respect
Prietenos

Etică la Locul de Muncă
Pe lângă cele enumerate mai sus, seriozitatea și comportamentul sunt un must. Să fim serioși, când dăm de o persoană neserioasă, care mereu caută scuze și încearcă să se scoată, ne crește tensiunea la maxim. Deci, cei 7 ani de acasă nu pot să fie omise.
Punctualitatea
Multitasking
Organizare
Perseverență
Persistență
Atenție la detalii
Motivare
Planificare strategică
Orientare către rezultate
Bonusuri
Din moment ce există un număr nelimitat de soft skills, sau îmi place să cred asta, sunt unele pe care nu putem neapărat să le încadrăm într-o categorie sau într-o singură categorie. Așa că, vă las o listă cu câteva skilluri bonus din care mai puteți să alegeți. ;)
Troubleshooting
Planificare
Curiozitate
Determinare
Independență
Growth Mindset
Abilități de prezentare
Atenție
Răbdare
Cam acestea ar fi soft skillurile, o să las câteva link-uri mai jos, cu articole în limba engleză, unde mai poți să identifici și alte soft skill-uri.
Sper că acest articol îți este de folos și că o să îți fie mai ușor acum, să scrii CV-ul. Dacă ai întrebări, te rog să ne trimiți un email sau lasă-ne un comentariu mai jos. Suntem mereu aici ca să ajutăm.
Care ți se par a fi cele mai importante Soft Skill-uri? Spune-ne într-un comentariu ;)
Te-am pupat!
- Kinga
Descoperă și alte soft skill-uri:
Salut! Apreciez mult efortul vostru :)!
RăspundețiȘtergereE foarte interesant subiectul. Am observat doar o mica eroare in titlu: "Cele mai importante aptitudine -> aptitudini pe care le caută angajatorii".
Succes mai departe!
Salut :) Mulțumim că ne-ai atras atenția. Nici nu am observat :)
ȘtergereRăspunsul tău contează foarte mult. Nici nu știi cât de mult înseamnă pentru noi să auzim că, articolele noastre ajută și sunt apreciate.
Sperăm ca în continuare să găsești conținutul postat de noi, de folos!
Să ai o zi superbă și baftă în tot ceea ce ți-ai propus :)