Puterea Jurnalului

Hello dragule! Bine ai venit la un nou articol! 

Când scriu articolul, sunt răcită cobză și abia mi-am recăpătat vocea. Normal, în loc să recunosc asta și să stau să mă odihnesc și să îmi revin, stau și fac fițe și enervez doar persoanele care vor să mă ajute. 


Nu-mi place să fiu persoana de care trebuie să aibă grijă ceilalți. Îmi place să am grijă eu de persoanele drage și acum ego-ul meu este iritat. Iar de elefant să nici să nu zic. Ăla mai nou dansează hip hop. 


Anyway. Să lăsăm update-urile despre viața mea plictisitoare. 


Azi o să continuăm să vorbim despre obiceiuri care ne pot schimba viața. Obiceiul de astăzi este journaling-ul. 


Probabil că ai mai auzit de acest obicei. Când eram mici, mulți dintre noi obișnuiam să scriem un jurnal în care puneam pe hârtie toate prostiile posibile. Apoi am început să privim scrierea unui jurnal ”inutil” sau ”copilăresc” și ne-am oprit cu acest obicei. 


Adevărul este că jurnalul nu este chiar copilăresc. Gândește-te că stai și scrii despre ce simți și ce ți s-a întâmplat. Stai și începi să înțelegi ce se întâmplă cu tine. Vorbești cu tine. Te asculți. Începi să te înțelegi și devi propriul terapeut. 


Ce poate fi rău la asta? 


Hai să punem o dată stereotipurile deoparte și să ne concentrăm pe ce contează: efectele palpabile.



Cum se scrie un jurnal?

Nu este o regulă anume. Contează să fii doar sincer și să scrii tot ce îți vine. După ce ai scris, începe să pui cu semnul întrebării lucrurile care sunt pe foaie și începe să sapi mai adânc. Cu timpul vei ajunge să scrii mai mult din inimă și nu va trebui să te chinui atât de mult ca să înțelegi ce voiai să spui. 


Cât de des ar trebui să scriu?

Sincer, ar fi incredibil dacă ai face-o zilnic. Totuși știu că poate fi greu la început. Așa că, pentru început, încearcă să scrii de fiecare dată când nu înțelegi ce simți sau când ai nevoie să vorbești cu cineva. Cu timpul, începe să scrii din ce în ce mai des, ca să devină un habit. 


Când devine deja un habit, o să îți fie natural să scoți jurnalul și să scrii. 


Dar totuși în ce parte a zilei ar fi bine să scriu? 

Again, nu există o regulă anume. Asta depinde doar de tine. Unele persoane scriu dimineața că așa le este mai ușor. Alții scriu seara, ca să poată adormi mai ușor și să scape de toate gândurile pe care le au. Deci scrie când simți tu nevoia. 


Na bun, dar dacă cineva îmi citește jurnalul?

Dragule, există moduri în care previi asta. Iar dacă cineva ajunge să citească, ce îți pasă de ce va spune? Gândește-te cât de nemulțumit este de viața lui dacă stă să se preocupe de a ta. Nu băga în seama. 


Dacă te simți mai sigur, ia un lacăt, ascunde jurnalul sub saltea sau la ciorapi sau scrie într-un word și pune-i parolă. 


Trăim în secolul 21. Există mii și milioane de soluții. 


Știu că este greu la început să te apuci de journaling. Și eu încerc să implementez acest obicei. Uneori simt nevoia să scriu pur și simplu, iar uneori nici nu vreau să mă apropii de el. Ego-ul meu de foarte multe ori se bagă și spune ”nu te ajută cu nimic, este pentru copii” iar atunci știu sigur că trebuie să scriu. 


De obicei, ce îți spune ego-ul să nu faci, aia trebuie să faci ca să ieși din zona de confort. 


Ca să mă stimulez să scriu mai mult, țin jurnalul lângă pat, la vedere. Uneori îmi mai trec și în lista de ”to-do” să scriu în jurnal, ca să am satisfacția de a o tăia de pe listă după ce am făcut-o. 



Deci, care ar fi beneficiile scrierii unui jurnal? 

Păi începi să te înțelegi, observi care sunt lucrurile care te stimulează și unde poți să faci îmbunătățiri. Începi să înțelegi sentimentele pe care le ai, chiar ajungi să le pui mai bine în cuvinte și te simți ca și cum ai vorbii cu un terapeut.  


Ca și beneficii, am început să mă deschid mai mult. Când scriu, ajung să mă înțeleg mai bine și nu mă las pe mâna prietenilor. Plus că așa devin și eu mai independentă și nu aștept ca unul din ei să facă pe coach sau să întrebe în sfârșit, cum mă simt. 


Un alt beneficiu este că am devenit mai recunoscătoare. Uneori stau și recitesc ce am scris și realizez cât de norocoasă sunt. Deci beneficii sunt multe, trebuie doar să te pui să scrii și să te ții. 


Așa de final, vreau să te provoc ca în perioada următoare să te pui și să te ții de journaling. În fiecare săptămână încearcă să scrii de 2-3 ori în jurnal și vezi cum te simți după. 


Accepți provocarea? Atunci du-te și ia un jurnal și începe să scrii! 


O zi superbă!

- Kinga


Descoperă și....

Puterea Recunoștinței


Comentarii

Postări populare