Creșteți eficiența: Cum să te organizezi încât să fii productiv?

Salut dragul meu/ draga mea!

Ți s-a întâmplat să te trezești pe la mijlocul zilei fără să fi realizat nimic? Te simți overwhelmed de la cum se adună task-urile? Ai vrea să ai la dispoziție mai multe ore? Vrei să petreci mai mult timp cu familia, dar nu poți ieși mai repede de la lucru din cauza sarcinilor?


Ei bine, azi vei găsi soluția la toate problemele tale, care vizează timpul și productivitatea. Mai exact, o să vorbim despre cum să te organizezi pentru a fi cât mai productiv.


Până de curând mă aflam și eu în ipostaza de a-mi planifica prea multe și parcă nimic nu se realiza. Mă simțeam stresată și frustrată de toată situația. Așa că am făcut ce am știut cel mai bine: am urmărit cursuri despre productivitate și am citit 2 cărți pe aceasta temă. În prezent chiar mă aflu în proces cu a 3-a.


Curios de ce soluții am găsit? Atunci hai să le vedem! 


  • Identifică care sunt obiectivele tale pe 1, 3, 5 ani. 

    • Ce-ți dorești să realizezi în următorii ani? 

    • Unde te vezi? Gândește-te atât pe plan personal, cât și pe cel profesional. 

    • Câti bani ai vrea să faci? 

    • Cât timp vrei să petreci cu familia? 

Încearcă să gândești cât mai mare când definești răspunsurile la întrebările de mai sus. 


  • Împarte fiecare obiectiv de la pasul anterior, în task-uri mai micuțe realizabile inițial pe luni, mai apoi pe săptămâni și ulterior pe zi. 


  • Uită-te la toate task-urile de pe o zi și notează-le cu o notă de la A la E, unde A este cel mai important task, iar E înseamnă să-l delegi.


  • Focusează toată atenția ta pe un singur lucru. Doar așa vei putea să îndeplinești repede și bine ce ți-ai propus.




  • Identifică orele în care ești cel mai concentrat și motivat. Realizează task-urile cu nota A în acele intervale. 


  • Găsește obiceiurile sau task-urile care te fac să intri în flux, adică să uiți cât e ceasul și care îți aduc cea mai mare bucurie și împlinire.


  • Fă sport de minim 4 ori pe săptămână, mănâncă sănătos, ieși la aer și ia-ți doza de vitamina D (soare) în fiecare zi, fă pauze frecvente, undeva la 15 minute după 3h lucrate și dormi în jur de 8 ore pe noapte. 


  • Urmărește regula 80-20. Richard Kock a ajuns la concluzia că 20% din munca ta aduce 80% din rezultate.


  • Planifică-ți ore speciale pentru a citi mailurile, a te relaxa la o cafea sau a ieși cu cineva drag și a sta pe social media sau la un serial.


  • Închideți telefonul. Fie că vrei sau nu, telefonul este unul dintre lucrurile care consumă cel mai mult timp. Niciodată nu-ți poți da seama cum trece timpul. Dacă nu ne crezi, intră la setări și vezi câte ore petreci pe fiecare aplicație în parte. 




Pentru mai multe tips and tricks, recomand cărțile ”Începe cu ce nu-ți place” de Brian Tracy și ”Atomic Habits” de James Clear. Ambele sunt geniale, ușor de citit și de înțeles. Mi-a luat doar 3 săptămâni să le termin pe ambele. 


De asemenea, te invit să citești articolul nostru despre time management și cel care te învață cum să implementezi un obicei nou. 


Până data viitoare,

Bianca


Dacă ți-a plăcut, descoperă și Build a Habit și Top 20 de obiceiuri ale oamenilor de succes


Comentarii

Postări populare