Top 10 obiceiuri toxice care îți afectează viața

Hello- hello dragilor!

Ce faceți, cum sunteți? Eu chiar acum am ajuns acasă. Am coborât din autobuz mai repede și m-am plimbat până acasă. E o vreme extraordinară afară, și m-am bucurat puțin de ea.

Între timp mă gândeam cum să-mi rezolv treburile la termen. Am obiceiul rău de a lăsa lucrurile pe ultima sută de metri. Mai ales, când am deadline-uri la ele.

Pentru început, este bine să-ți identifici obiceiurile toxice, să înțelegi motivul pentru care sunt toxice, iar ulterior să găsești o metodă de a scăpa de ele.

Din moment ce, cu toții avem obiceiuri toxice, te invit să descoperi care sunt top 10 cele mai frecvente.

  1. Time management
    Mi s-a plâns multă lume de acest lucru, și cu toate că am învățat unele tehnici pentru a-mi face programul mai practic, și eu mă plâng că nu am destul timp.

    Prin ce se manifestă asta?
    Ei bine, prin faptul că nu ai un program fix, rămâi în urmă cu teme, proiecte, orice fel de task. În cele din urmă, ajungi să te plângi că nu ai reușit să-ți termini treaba și că nu a ieșit chiar bine.

    Adevărul este că, timp ai avut, doar că nu l-ai împărțit bine.


  1. Selectarea oamenilor
    Ți se pare un titlu ciudat? Poate este puțin, dar hai să vedem ce voiam să evidențiez aici.

    Mulți avem tendința de a ne păstra în viață persoane care nu ne fac bine, adică sunt toxice pentru noi. Persoane care poate nu au fost așa când le-am cunoscut, dar pe parcursul relației și-au arătat adevărata față. 

Cu toate astea, nu eliminăm aceste persoane din viața noastră, căci ajungem să ne atașăm de ele sau ne este mai ușor cu ele în relație.

Totuși este recomandat să te gândești mai mult la tine și binele tău. Oricât de greu ar fi, începe să selectezi persoanele cu care ieși, îți petreci timpul, sau le ceri sfaturi.

  1. Dependența 

Dependența poate fi și de aplicații. Multe persoane spun că-și pierd o grămadă de timp pe rețelele de social media.


Știai că poți pune o limită de timp pe fiecare aplicație sau că poți să vezi statistici cu privire la timpul petrecut pe telefon?

Când se termină această limită, îți apare un pop-up care te anunță că a venit timpul să iei o pauză pentru azi. Am început și eu de câteva zile să-l folosesc și mi se pare unul dintre cele mai utile setări pe telefon.

Recomandarea mea ar fi să încerci să pui o limită de genul acesta, mai ales dacă ești o persoană de tipul ”Hai că intru puțin pe Insta”, deoarece acel puțin se transformă în ore. Ore pe care le poți folosi pentru dezvoltarea ta.

  1. Lenea

Dacă tot vorbim despre dezvoltare personală, cred că a venit timpul să menționez și lenea.

Știu, în ultimii doi ani de pandemie, am fost nevoiți să ne petrecem timpul mai degrabă în casă, mulți au devenit mai leneși. Da, e mult mai simplu să stai faci un maraton de seriale pe Netflix, decât să ieși la alergat sau să fii productiv.

Totuși, pe lungă durată nu-ți va prinde bine pentru că vei ajunge să-ți vezi prietenii având o carieră, familie, călătorind și tu vei sta cu gândul ”Băi, ăștia când au avut timp pentru tot?”. Răspunsul este, când tu stăteai și leneveai pe canapea.

  1. Perfecționism

Cred că am descoperit partea rea a cuvântului când am stat de vorbă cu o prietenă.

Fiind o persoană foarte hotărâtă, devotată și harnică pentru mult timp ea a fost și perfecționistă. Toate astea până când a realizat că e super obositor să vrei să faci mereu, totul perfect. În multe cazuri făcea proiecte, se chinuia cu ele să le facă perfect, dar niciodată nu au putut fi pe placul ei.
 

Într-un final, nu mai era mulțumită de nimic și dădea încet spre o depresie, moment în care am realizat că perfecționismul este mai mult toxic decât benefic.

Deci ce poți învăța din asta? Să decizi înainte dacă acest lucru este important pentru tine, dacă se merită să-ți investești timpul căutând perfecțiunea.


  1. Nu spui ”nu”
    Ți s-a mai întâmplat să nu vrei să faci ceva, dar să eziți să spui nu?

    E un lucru drăguț să vrei să-i ajuți pe alții, dar cumva ar fi bine să înveți să mai spui și nu. After all, prima persoană care trebuie satisfăcută de tine, ești chiar tu.

  2. Ții prea mult cont de părerea altora
    Da, în unele situații când îți este greu să te decizi, e bine să ceri părerea cuiva. Totuși, încearcă să nu depinzi de aceea părere. 


Din cauza rețelelor de socializare, am ajuns să valorificăm mai mult părerea celor din jur, decât pe cea proprie. Totuși, nimeni nu trăiește în locul tău, deci nu are dreptul să ia decizii cu privire la modul în care te îmbraci, te comporți și așa mai departe.

Lumea oricum găsește ceva ”rău” în tine, deci degeaba îți pasă de părerea tuturor.

  1. Îi copiezi pe ceilalți
    Prin încercarea de a fi pe placul celorlalți, ajungi să preiei din obiceiurile lor. Încet, încetisor, făcând acest lucru, te transformi în ei și îți pierzi identitatea. Ca să previi acest lucru, recomandarea mea ar fi să petreci 30 de minute pe zi, făcând ceva ce te încarcă cu energie și voie bună. 

  2. Trăitul în trecut
    Sunt sigură că și tu ai momente, întâmplări pe care le-ai schimba, sau șterge de tot din trecutul tău. Calm down, suntem oameni și e normal să facem greșeli. Important este să învățăm din ele.

    Trecutul se numește trecut cu un motiv: cuprinde lucruri care s-au întâmplat deja și pe care nu ai cum să le schimbi.

    Prin urmare, lasă-le în pace și trăiește mereu în prezent.

  3. Procrastinare

Vreau să ajung departe, dar nu sunt în stare. Vreau să fac o schimbare, dar parcă nu se poate. 


Orice ți-ai propune, găsești un motiv pentru care să nu trebuiască să treci la acțiune. Acest obicei este numit și procrastinare. Cel mai bun mod prin care poți scăpa de el este să treci direct la treabă. Nu mai asculta vocea aceea interioară sau dacă e prea puternică, măcar pune sub semnul întrebării tot ce spune. 



Până data viitoare, să ai grijă de tine, drag cititor. Nu uita să te mai uiți și pe instagram, pentru noutăți.
Multe îmbrățișări.
-Vivi

Comentarii

Postări populare