Cum îmi optimizez contul de LinkedIn?



Salutare dragule! Bine ai revenit la un nou articol. Deja după titlu sigur ți-ai dat seama despre ce vom discuta azi. Dacă tot ne-am apucat de partea aceasta de CV și cum să pui în valoare cine ești tu și cunoștințele tale, am decis să vorbim și despre LinkedIn și importanța acestuia. 

Poate că ai auzit de această platformă, dacă nu atunci vei afla de ea acum. LinkedIn este ca și Facebook, doar că varianta business. Este unul dintre tool-urile principale ale unui recruiter, din moment ce fiecare persoană care își face cont pe platformă, poate să ofere informații despre parcursul ei profesional. Adică este un CV online, unde totuși ai posibilitatea să pui postări și să interacționezi și cu alte persoane. În plus, aici se postează și anunțuri de job, la care poți aplica foarte ușor. 


Sper că acum înțelegi de ce este atât de important să ai LinkedIn. Deci, du-te repede și fă-ți un cont. ;) 


Ca să înțelegi de ce mă pun să îți dau sfaturi despre LinkedIn, momentan lucrez la o firmă de Recrutare, unde nu trece zi fără să văd LinkedIn. Noi realizăm o parte din căutările de candidați pe platforma respectivă, iar pentru aceasta avem nevoie de mai multe detalii pe cont. Adică, nu ajunge să pui că ai lucrat la compania X. Na dar hai să intrăm direct în sfaturi, că altfel o să dezvălui tot prea repede. 



  1. Pune-ți și numele de familie, nu prescurta… 

Nimic nu poate fi mai enervant, decât să găsești o persoană care nu are multe lucruri trecut pe cont, dar nici nu o poți căuta pe eJobs pentru că nu are numele de familie complet. Stai liniștit, că nimeni nu îți fură identitate și nu adună mai multe informații despre tine decât Facebook.

 

  1. Fă o descriere scurtă despre tine 

Folosește-te de posibilitatea de a îți evidenția punctele forte și premiile, cu partea de ”despre mine”. Pune aici informații despre ce îți place să faci, care sunt planurile tale de viitor *în mare* și ce crezi că te face candidatul ideal la o companie. 


  1. Pune facultatea corectă 

Pe LinkedIn, la educație de obicei găsești profilul Universităților, iar după aceea poți menționa care este specializarea pe care o ai. Scrie clar cum se numește specializarea la care ești. Poți să oferi și câteva detalii în ceea ce privește materiile tale favorite și cum crezi că a contribuit experiența respectivă la dezvoltarea ta 


  1. Nu uita de experiență

Ai făcut Internship? Super, trece-o la experiență. Ai avut un job? Să nu cumva să îl omiți. Înainte de a introduce experiența, caută compania la care ai lucrat, pe LinkedIn. Poate ai noroc și au pagină de LinkedIn și atunci poți să alegi pagina lor în momentul în care introduci compania la experiență.

Foarte foarte foarte important este să oferi câteva informații despre ce ai făcut mai exact la jobul respectiv. Enumeră responsabilitățile și fii atent să nu omiți nimic. Acest pas este esențial pentru a fi contactat în legătură cu un job. 


  1. Încearcă să scrii în limba engleză 

Dacă vorbești engleza, și ai putea să o folosești la locul de muncă, scrie toate informațiile de pe cont în limba engleză. Acest pas este foarte important căci în ziua de azi majoritatea joburilor necesită un nivel avansat de limba engleză. So, evidențiază că știi limba respectivă.



  1. Voluntariatele la control 

Ai fost voluntar la liceu, universitate sau doar din pasiune în timpul liber? Nu uita să treci și acest lucru pe LinkedIN. Voluntariatele arată bine peste tot.

Scrie despre responsabilitățile în cadrul organizației, care au fost cauzele pe care le-ați susținut și cum crezi că te-a schimbat ca persoană. 


  1. Ai certificate? Perfect 

Nu ai stat să faci rost de un certificat, ca după aceea să nu îl folosești. Include-l și pe acesta pe cont. Aici nu trebuie să oferi multe detalii, menționează doar informațiile importante. 


  1. Limbile străine sunt un plus 

Fiecare limbă străină îți deschide o ușă nouă. Notează-le pe cont și scrie clar care este nivelul tău. Asta mai ales ca să nu te contacteze în legătură cu un job la care se cere nivel avansat, când tu ești începător. 

 

  1. Încearcă testele LinkedIn

Dacă știi să programezi, să folosești aplicațiile Microsoft foarte bine sau lucruri de genul acesta, încearcă atestatele LinkedIn. Acestea o să îți ofere un badge pe profil în caz că reușești să le faci ca lumea. Poate să reprezinte un plus :) 


  1. Fă-ți conexiuni 

Acum că ți-ai făcut profilul, este timpul să faci conexiuni. Mai întâi caută persoanele pe care le cunoști, iar după aceea dă Connect cu persoanele care ți se par interesante și de la care ai avea ce învăța. Extinde-ți conexiunile pentru a avea oportunități mai bune în viitor. 



  1. Dă share, interacționează cu postările

Dacă vezi o poză interesantă, un articol de folos sau orice fel de postare care ți-a provocat sentimente pozitive, evidențiază acest lucru cu un like, comment și share. Exact ca și pe Facebook. 


  1. Aplică la joburi

Din moment ce LinkedIn este o platformă profesională, în momentul în care vezi un job care ți se potrivește, aplică cu încredere. Pune un CV actualizat și nu te teme. Nu o să îți fure nimeni informațiile. 


  1. Updateeee 

În cazul în care primești un job nou, termini un curs sau apare o schimbare pe partea profesională, nu uita să pui informațiile pe LinkedIn. Fiecare actualizare este importantă. 


Sper că îți va fi de folos acest articol. Nu lua nici un sfat cu superficialitate, căci fiecare dintre ele a fost testată și chiar dă roade. Dar na, tu decizi dacă vrei să ai succes mai mare sau nu. 


Te rog să ne spui în comentariu care crezi că este cel mai important pas sau dacă consideri că este un pas pe care l-am omis. Oricând suntem deschise pentru a ne îmbunătății.


Până data viitoare. Te-am pupat.


- Kinga


Descoperă și:

Găsește-ți Vocația și Descoperă-te

Cum se scrie un CV de succes


Comentarii

Postări populare