ReadU: Suflete de Sticlă de Gáspár György

Ai văzut cartea Suflete de Sticlă în libărire sau pe un site, dar nu știi despre ce este vorba? Nu vrei să dai bani pe carte fără a fii sigură că e bună? Atunci citește recenzia noastră și află mai multe!

Bună-bună dragilor!

Ce faceți, cum sunteți? Eu în ultima perioadă am avut zile mai pline. Primul adjectiv pe care l-aș fi zis ar fi ”grele”, dar greutatea mi-am făcut-o cu mâna mea. Ideea este că, mai sunt câteva zile până la vacanță, dar creierul meu și-a luat vacanță deja de vreo 2 săptămâni și nu prea vrea să colaboreze cu mine și învățatul. 


Anyway, așa am reușit măcar să termin o carte extraordinară. Așadar, am zis că ar fi un subiect bun de discuție. Cartea (după cum poți vedea și din titlul articolului) este ”Suflete de Sticlă” scrisă de Gáspár György. Este o carte de psihologie, care vorbește despre psihologia relațiilor și a cuplurilor.

Această carte mi-a fost recomandată de un prieten prin primăvară, care considera că este pe stilul meu. Așa că, am trecut-o pe lista cu cărți de cumpărat/ citit și imediat ce am găsit-o, am și cumpărat-o.

Nu prea m-am informat despre carte, căci am zis să fie o surpriză. Chiar așa a și fost. Am deschis-o la cuprins, cum tind să fac de obicei, iar după titluri, sincer nu prea am fost tentată să citesc. Titlurile capitolelor conțin termeni psihologici, care îți provoacă impresia că este o carte mai specializată.

Cu toate astea, am început să o citesc și am rămas plăcut surprinsă. Aceasta a devenit una dintre cărțile mele favorite. So, aici vine faza cu ”nu judeca o carte după copertă”, eh, în cazul meu, după cuprins:)). 


Astăzi vorbim despre cartea Suflete de Sticlă, carte de psihologie a cuplurilor și a relațiilor.

Psihologia științifică și narațiunea se iau de mână pentru a descoperi o parte din sensul vieții. Acest lucru se realizează prin prezentarea poveștii dintre Silvia (o avocată renumită) și Baltazar (un psihoterapeut).

Pe parcurs, autorul ne prezintă gândurile, emoțiile, obiceiurile și destinele celor doi. Toate acestea se prezintă și dintr-un punct de vedere psihologic, care explică de ce reacționează personajele într-un anumit mod, la o acțiune și tot așa.

Cartea prezintă totodată foarte bine legătura dintre trecut și prezent. Un ”subtitlu” al cărții este ”Traumele celor rătăciți în trecut” (evidențiat deja pe copertă). Aceste traume neprocesate, ne influențează acțiunile și comportamentul.

Chiar din primele capitole putem observa atracția dintre cele două personaje. De asemenea, autorul evidențiază faptul că, personajele, sau oamenii în general, sunt intens afectate de traumele neprocesate. 

Ceea ce mi-a plăcut foarte mult la această carte, este structura ei, pentru că are o parte unde povestește despre personaje, ce se întâmplă în prezent (sau ce eveniment din trecut a influențat acțiunile prezente) și după vine cu explicația psihologică.

Este ca și cum ai lua o nouă lecție la mate și după ai da un exemplu pentru o problemă anume. Iar genul acesta de explicare mi se pare cel mai util (cu enunț și după exemplu).

Azi îți oferim 5 sfaturi simple care să îți schimbe relațiile în mai bine!

Așa am reușit mai ușor să desprind idei din carte, ca de exemplu:

  • Vindecarea golului interior. 

Golul interior este cauzat de unele traume, iar vindecarea lui nu constă în ”umplerea” lui, ci în retrăirea durerii și senzației de gol. Acestea trebuie privite ca niște oportunități de creștere, ca să ne putem adâncii și să revedem de ce suntem în stare și cine suntem cu adevărat.

  • Acceptă modul în care fiecare persoană este diferită și nu încerca să transpui personalitatea ta pe ceilalți. Psihologii spun că așa se manifestă empatia, prin observarea lucrurilor din ochii celuilalt. 


  • Omul fericit nu trăiește în trecut sau în viitor, ci în prezent. Acestui om viața este o sărbătoare, deoarece trăiește fiecare moment cu adevărat.

  • A avea grijă de tine și de cei cu care trăiești, sau te întâlnești pe drumurile vieții, este un mare act de generozitate. A-i ajuta pe alții, a oferi atenție și celor din jurul tău dovedește faptul că îi iubești.

Dragul meu, draga mea, sper ca aceste idei să te ajute în luarea unei decizii privind cartea. Mie personal mi-a plăcut foarte mult și consider că este un must pentru fiecare persoană care vrea să aibă relații sănătoase.

 
Până data viitoare, ai grijă de tine și sănătatea ta fizică, mentală și spirituală.
-Vivi

Comentarii

Postări populare