Top 5 Cărți de Marketing pentru 2022!

Vrei să înveți despre domeniul marketingului, dar nu știi unde să începi? Atunci avem articolul perfect pentru tine!

Salutare tuturor! Cum mai ești? Eu sunt destul de obosită. Scriu acest articol într-o zi de vineri, în sesiune. Deci, lucrurile sunt puțin aiurea, dar ținând cont de perioada în care mă aflu, era de așteptat.


De fiecare dată când mă simt copleșită de toate task-urile pe care trebuie să le fac, îmi place să îmi fac o listă mentală cu toate lucrurile de care o să mă bucur, după ce trece perioada aglomerată. Îmi fac, desigur, și o listă cu cărți pe care îmi doresc să le citesc, dar nu am timp momentan. 


Dacă și tu cauți cărți noi pe care să le citiți, ei bine, o să îți dau astăzi 5 super cărți de marketing, pe care le poți adăuga la listă. Deci, fără alte introduceri fără sens, acesta este topul meu de cărți de marketing.

2 dintre cele mai bune cărți de Marketing, care te ajută să ai succes în afaceri!

#1. Strategia Oceanului Albastru - W.C. Kim și R. Mauborgne

Autorii împart piața globală în Oceanul Roșu și Oceanul Albastru. Oceanul Roșu reprezintă totalitatea industriilor existente astăzi, unde competiția este o prioritate pentru orice companie, iar pentru a câștiga o parte cât mai mare din piață, trebuie să „zdrobești” competiția. 

Oceanul Albastru reprezintă industria care încă nu există, iar piața este complet liberă și poate fi dominată și transformată după bunul tău plac. La oceanul albastru, compania ta este liberă să creeze produse și servicii după propriile reguli. 

Autorii au studiat 150 de strategii de marketing, în 30 de industrii separate pe decursul a 100 de ani. Au descoperit că organizațiile care aplică strategia Oceanului Albastru au o rată mult mai mare de succes. 

De asemenea, ei vorbesc și despre modul în care poți aplica această strategie, dând exemple practice și vorbind despre modul cel mai bun de a implementa o idee inovativă.


#2. Asta înseamnă Marketing – Seth Godin

Cu siguranță ai auzit citatul „Nu căuta clienți pentru produsele tale, caută produse pentru clienții tăi”. Acest citat vine din interesanta carte a lui Seth Godin, ”Asta înseamnă Marketing”

Citatul descrie destul de bine esența cărții. Cartea te ajută să înveți cum să-ți identifici publicul țintă, să creezi o poveste în spatele produsului și cum să te adaptezi la noile abordări de marketing.  

Seth Godin împinge cititorul de la ideea că, marketingul este doar despre a-ți atinge obiectivele în vânzări, la concluzia că pentru a avea succes în marketing, trebuie să înțelegi foarte bine oamenii și lucrurile care prezintă un interes în viața lor.


Cartea aceasta este perfectă dacă ești la început de drum în Marketing. Dacă vrei să aflii mai multe despre ea, îți recomand să citești recenzia noastră.


#3. Contagios - Jonah Berger

Această carte vorbește despre modul în care se răspândesc ideile. Autorul evidențiază ce se află la baza unei idei, povești, mesaj, videoclip viral. Practic, cartea este un fel de manual care te învață cum să faci o campanie de marketing virală, totul desfășurându-se într-un mediu controlat de tine. 


Jonah Berger ne oferă 6 pași prin care putem avea o campanie contagioasă: 

  1. Moneda Socială

  2. Triggerii

  3. Emoție

  4. Vizibilitate publică

  5. Valoare Practică

  6. Povești


Nu o să detaliez acești pași, dar dacă dorești să afli mai multe detalii, well read the book.


#4. Traction – Gabriel Weinberg și Justin Mares

Cartea are în centru ideea, sau mai bine zis întrebarea pe care și-o pun multe persoane care doresc să devină antreprenori, „Cum poate un startup să obțină o creștere explozivă a clienților?”.


Orice start-up care a eșuat, a avut cu siguranță un produs sau un serviciu, ceea ce nu a atras atenția clienților. Cartea oferă sfaturi despre cum poți să produci ceea ce își doresc oamenii, dar te ajută și să identifici mai exact care este acest lucru.

Știai că un marketer bun trebuie să aibă cunoștințe de psihologie?

#5. Psihologia persuasiunii ‑ totul despre influențare - Robert Cialdini

Robert Cialdini este un psiholog și doctor în filosofie, care explică în cartea sa de ce unii oameni pot să fie atât de convingători. Cu siguranță ai și tu un prieten, sau ai avut la un moment, care te poate convinge să faci orice, iar tu nu ai cea mai mică idee cum să îi spui nu. 


Această carte te învață în mod practic cum să te aperi de acești oameni, dar și cum poți aplica tu psihologia persuasiunii asupra altora. Marketingul se leagă de influența de opinie, motiv pentru care un marketer bun trebuie să aibă capacitatea să convingă oamenii. 


Deci, dacă îți place marketingul și psihologia, cartea asta o să fie combinația perfectă pentru tine.



Dragul meu, acestea ar fi top 5 cărți de Marketing pentru anul 2022! Dacă ai și alte recomandări, trimite-ne un email și o să ne asigurăm să includem cărțile respective în liste viitoare! 


Atât pentru azi! Sper să aveți o zi superbă și mult spor la citit!

- Lavinia


Descoperă și....

Top 5 cărți de Educație Financiară

Top 5 cărți de Psihologie

Comentarii

Postări populare