Book Club: Asta înseamnă Marketing de Seth Godin
Salutare dragule! Bine ai venit la un nou book review.
Nu de mult am ajuns să terminăm o carte incredibilă, numită ”Asta înseamnă Marketing” scrisă de Seth Godin. Sincer, mă așteptam să fie o carte fantastică, dar a reușit să îmi întreacă așteptările într-un mod incredibil.
Efectiv modul lui Seth de a scrie și de a explica este ceva miraculos. Este fix ceea ce îmi place.
Sincer, ce mi-a câștigat atenția și interesul a fost faptul că, după fiecare ”teorie” prezentată, autorul oferă exemple simple din viața reală. Astfel, acesta reușește să îți stimuleze memoria prin întâmplări reale.
Apoi, mai folosește și grafice care ți se stochează în memorie și satisfac fiecare persoană care are stil vizual. ;) *dacă tot e, poate citești și articolul despre stilurile VARK ca să înțelegi la ce mă refer*
La finalul cărții, acesta și oferă o listă de cărți de Marketing care lui i-au plăcut foarte mult și i se par importante pentru fiecare persoană care vrea să învețe despre domeniu.
Na bun, dar hai să trecem direct la lecții, ca să înțelegi de ce laud cartea aceasta atât de mult.
Identifică problema și după creează produsul
Înainte de a creea un produs, identifică o nevoie. Vezi de ce are publicul nevoie și creează un produs sau un serviciu care să satisfacă aceea nevoie.
E mult mai greu să faci invers.
Gusturile tale nu sunt gustul tuturor
Fiecare persoană are gusturi diferite. Numai pentru că ție îți place combinația mov cu verde, nu înseamnă că le place la toți.
La fel este și la produse. Degeaba zici că este vorba de ceva wow, pentru cei din jurul tău ar putea să fie un nimic. Așa că, încearcă să înțelegi piața țintă. Ce fel de gusturi au ei? Ce le-ar atrage atenția? Care le sunt nevoile?
Lucrează la credibilitate
Dacă vrei ca cineva să îți dea bani pentru ce creezi, trebuie mai întâi să creadă în tine. Este ceva logic. Gândește-te că dacă nu ai încredere în brandul x, o să îți fie mai greu să dai bani pentru un produs de a lor, decât pe produsele unui brand familiar.
Prețul are efecte intense
În momentul în care oamenii merg să cumpere, aceștia iau în considerare prima oară mărcile cunoscute. De exemplu, mai repede va da o persoană 200 de lei pe o pereche de Nike-uri decât pe o pereche de papuci de la o firmă nouă.
În plus, dacă clientul vede doar produse necunoscute, acesta va trage concluzia că, produsul cu prețul cel mai mare este cel mai bun. Așa că, nu încerca să atragi atenția cu un preț minimal.
Nu amâna pâna pe ultima sută de metri
Ai observat că magazinele în momentul în care dau faliment, își vând produsele la cele mai mici prețuri?
Oamenii sunt temptați să intre în magazine și să cumpere căci sunt prețuri mici. Asta totuși nu înseamnă că au ajuns să recunoască calitatea produselor tale.
Așa că, nu tot amâna să realizezi o campanie și să câștigi încrederea clienților. Concentrează-te pe ce este important, nu la cum poți atrage clienții cu reduceri uriașe.
Încrederea este totul
Vrei ca o persoană se recomandă produsele tale? Atunci trebuie să fie satisfăcut.
Vrei ca cineva să revină la tine? Atunci trebuie să lege amintiri plăcute de business-ul tău.
Pe scurt, ca afacerea ta să aibă rezultate bune, acesta trebuie să aibă credibilitate. Câștigă încrederea clienților tăi, iar aceea o să se asigure că business-ul tău va crește.
Respectă-ți clienții
Ți s-a întâmplat vreodată ca o companie să te bombardeze cu mesaje și emailuri?
Mie mi s-a întâmplat de mii de ori. Ghici ce, nu am ajuns să cumpăr mai mult de la ei. Ba din contră, îmi vine să nu mai intru pe site-urile lor.
Din ce motiv? Pentru că simt că au abuzat de acordul meu de a primi email-uri.
Așa că, dacă vrei să trimiți oferte sau email-uri despre povestea voastră și așa mai departe, asigură-te că le trimiți la persoanele care sunt interesate. Nu îi eticheta pe toți la fel. Observă care client ce fel de nevoi și preferințe are.
Fii consistent
Știi compania aceea care acum 3 luni ți-a trimis o ofertă super pe email și de atunci nu ai mai auzit de ei?
Nu? Oare de ce?
Pentru că nu ai mai avut contact cu ei. În marketing este foarte important să fii consistent. Dacă îți iei o vacanță de o săptămână și îți lași conturile inactive, îți garantez că activitatea va crește drastic.
Din ce motiv?
Căci zilnic apar business-uri noi care te pot înlocui.
Poți fi înlocuit
Așa cum am zis mai înainte, în fiecare zi apar business-uri noi. Așa că, nu va dura mult până când va apărea un produs sau un serviciu la fel ca al tău.
Prin urmare, nu te lua după ideea aceea că vai tu ești unicul și nu poți fi înlocuit.
În lumea aceasta oricine poate fi înlocuit.
Pune accent pe rezultate și efect
Când mergi să cumperi o mașină de găurit, care este dorința din spatele acesteia? Nu să faci o gaură pe perete sau în mobilă? (acum te rog nu începe că tu ești pasionat și le colecționezi. Ai luat 5 tipuri de mașini de găurit că fiecare dintre ele face ceva mai special)
Când mergi la magazin, iei de mâncare pentru a îți satisface poftele și pentru a te simți împlinit. Nu cumperi un coș plin din dragul de a cheltui bani.
Pe scurt, în momentul în care realizezi o companie, evidențiază efectele și rezultatele pe care le aduce produsul / serviciu tău.
Împarte povestea ta
KFC a realizat o companie despre cum a pornit primul magazin.
Autoarea cărților Harry Potter a vorbit de mii și mii de ori despre cât de greu a ajuns să publice prima carte.
Cei de la Disney anual pomenesc de povestea fondatorul.
Toate acestea pentru că oamenilor le place să știe ce este în spate. Oamenii adoră poveștile și doresc să se simtă conectați cu compania ta. Așa că, împarte povestea ta. Povestește despre proces, despre provocările pe care le-ai avut și lecțiile pe care le-ai învățat. Creează o relație cu publicul.
Alege bine piața țintă
Înțeleg că vrei să ajungi la cât mai multe persoane, dar trebuie să recunoști că nu poți să ajungi la toți. Dacă mergi cu mentalitatea că asta este pentru toți, atunci nu vei ajunge la nimeni.
Începe cu un grup mic. De exemplu, papucii aceștia sunt pentru băieții sportivi între vârsta de 10 și 13 ani care petrec mult timp pe terenul de fotbal și locuiesc în zona acestui oraș.
Dacă îți segmentezi (împarți) piața bine, atunci vei avea rezultate mult mai bune.
Nu uita de avatar
Ai mai auzit de avatarul clientului? Nu? Na atunci va trebui să scriem un articol pe tema aceasta.
Avatarul clientului pe scurt este o persoană care reprezintă clienții tăi. Poți să îi și pui un nume și să identifici detalii precum vârsta, nivelul educațional, venitul, zona, genul în unele cazuri și so on.
Trebuie să îți cunoști clienții pentru a putea ajunge la mai mulți.
Îmbunătățiri constante
Vrei să îți crești vânzările? Atunci crește calitatea.
Lucrează constant la calitatea produselor și serviciilor tale. Ai observat un bug la programul pe care l-ai scos pe piață? No problem, o rezolvi.
Unii clienți au avut reacții adverse la cremele tale? E timpul să schimbi ceva la formulă sau la împachetare pentru a preveni evenimente de genul.
Publicul apreciază când vede că depui efort pentru a le oferi ceva mai bun.
Statutul este important
Oamenilor le place să își evidențieze statului prin ce cumpără. Nu crede că cineva dă 500 de lei pe o rochie sau pe niște papuci doar pentru că arătau bine. Nu, oamenii vor să evidențieze care este nivelul lor în societate.
De aceea falșii bogați își iau haine doar de la Gucci și Tommy. Ei vor să fie admirați și apreciați.
Când îți marketezi produsul, evidențiază pentru cine este. Care este statutul pe care îl oferă produsul tău?
Acestea ar fi în mare sfaturile pe care le-am reținut din carte. Sincer, au fost și mai multe sfaturi utile, dar dacă m-aș pune să vorbesc despre fiecare, ne-ar mai trebui un part 2, 3 sau poate 10 la această recenzie.
Cel mai important lucru este să nu te oprești. Continuă să faci marketing și observă plăcerea în acesta. Depune efort și învață, că doar așa vei putea ajunge mai departe.
Sper că ți-a plăcut acest articol. Care dintre sfaturile de mai sus crezi că este cel mai important?
Let us knows!
- Kinga
Comentarii
Trimiteți un comentariu