Recenzie: ”Employer Branding 100%” de Doru Șupeală | ReadU

Una dintre cele mai bune carti de resurse umane si branding de angajator din România!

Salutare dragul meu! Cum mai ești? Să înțeleg că ești în căutarea unei cărți noi?

Dacă răspunsul este da, atunci ai ajuns în locul potrivit. Astăzi o să vorbim despre cartea ”Employer Branding 100%” de Doru Șupeală, care a devenit una dintre cele mai recomandate cărți de HR. 


Doru este un consultant de marketing și management, care în ultima perioadă s-a axat pe realizarea unor studii privind companiile și piața IT. Pe baza studiilor sale, acesta a observat principalele motive pentru care o persoană decide să își schimbe locul de muncă și care sunt acele elemente care fac diferența între companii. 


De aici a pornit și ideea cărții. Doru a vrut să ajute companiile să își îmbunătățească strategia de employer branding și să se axeze mai mult pe mediul de lucru și pe creșterea satisfacției angajaților. 


Fără să o lungesc foarte mult, hai să vedem care sunt câteva idei pe care le abordează autorul. 


Exista 4 tipuri de angajatori, definite pe baza experientei si pe baza pachetului salarial oferit. Afla care sunt acestea

  • Cele 4 tipuri de angajatori 

Angajatorii pot fi împărțiți în 4 categorii, pe baza experienței și a pachetului salarial oferit. Pe matricea de mai sus poți observa care sunt aceste 4 categorii: 

  1. Employer of Values - Angajatorul care îți oferă o experiență incredibilă și te ajută să crești, dar care nu reușește să satisfacă nevoile financiare.

  2. Employer of Churn - Angajatorul de nevoie, care consideră că experiența angajaților este nesemnificativă și că aceștia nu merită foarte mulți bani. Aici se pot încadra unele companii de producție. 

  3. Employer of Cash - Cei care pun accent pe beneficii și bonificație, dar care uită importanța unui mediu de lucru plăcut. 

  4. Employer of Choice - Aceasta este categoria de angajatori pentru care luptă  candidații. Ei nu numai că oferă un pachet salarial atractiv, dar se implică direct în crearea unei experiențe atrăgătoare. 


Care este motivul pentru care angajatii decid sa isi schimbe locul de munca?

  • Propunerea de Valoare a Angajatorului 

La începutul cărții, Doru atrage atenția asupra propunerii de valoare, care ar fi bine să se afla la baza strategiei de branding. Pe scurt, această propunere evidențiază viziunea, cultura și oferta companiei, într-un mod unic, atrăgător și convingător. 


Prin viziune, autorul se referă la viziunea companiei, modul prin care aceasta își propune să schimbe lumea. Cultura reprezintă acțiunile care apropie compania de viziunea respectivă și valorile pe care le are aceasta. Nu în ultimul rând, oferta face trimitere la aspectele financiare și la posibilitățile de creștere și dezvoltare. 


  • Valorile companiei sunt importante 

Când vine vorba de alegerea angajatorului, oamenii iau în considerare valorile pe care le are compania. Dacă ai stat să cauți informații despre diferite companii, cu siguranță ai văzut că majoritatea dintre ei au o listă de valori evidențiată pe site. 


În carte, Doru prezintă mai multe modele pe baza cărora se pot definii valorile unei companii. Aceste valori se pot împărți pe câteva categorii mai mari, pe baza unui model dezvoltat de Pierre Berthon: 

  • Valori de Interes - Cele care atrag atenția unui angajat 

  • Valori Sociale - Face referire la calitatea relațiilor din cadrul companiei 

  • Valori Economice - Acestea se referă la pachetul salarial și beneficii 

  • Valori de Dezvoltare - Cât de mult se implică compania în dezvoltarea angajaților 

  • Valori de Aplicare - Posibilitatea de a folosii și de a transmite cunoștințele și abilitățile dobândite în cadrul companiei 


Mixul de Marketing este cunoscut de toti profesionistii din domeniu. Totusi, cand vine vorba de Employer Branding, acest mix se transforma, implicand astfel 12 elemente.

  • Mixul de Marketing se aplică și în Employer Branding

Dacă te atrage domeniul marketingului, cu siguranță ai auzit de mixul de marketing: produs, preț, plasament și promovare (The 4P’s). Well, Doru a stat și a regândit acest mix și a identificat 12 lucruri importante în strategia de branding. 


Cei 12P identificați de acesta sunt: 

  1. Purpose - Scopul Suprem 

  2. Principiile organizației 

  3. People - Resursele umane, persoanele care fac parte din companie 

  4. Perks - Beneficiile 

  5. Produsul - Aici este puțin diferit, din moment ce produsul nu este cel pe care îl vinde compania, ci se referă la joburi. Dacă stai să te gândești, este logic din moment ce este vorba de imaginea de angajator 

  6. Prețul - Recompense, salarii 

  7. Plasamentul - Efectiv metodele prin care poate lucra angajatul

  8. Promovarea 

  9. Probele fizice - Mediul de lucru al companiei 

  10. Profesiile și Industria -Acestea sunt elementele profesionale și economice specifice industriei în care își desfășoară compania activitatea 

  11. Parteneriatul - Procese și proceduri prin care compania își dezvoltă relația cu angajații 

  12. Partenerii - Colaboratori 


Acum că ai descoperi cei 12P, probabil te întrebi care dintre ele sunt cele mai importante. Cu siguranță, pe primul loc se află Purpose, adică scopul suprem. Acesta se află la baza tuturor celorlaltor elemente și este adevăratul motiv pentru care angajații aleg compania. 


În rest, este recomandat să experimentezi și să dezvolți fiecare element în parte, pentru a identifica care sunt cele mai importante pentru organizația ta. 


  • Îmbunătățește constant

De-a lungul cărții, autorul pune mare accent pe încercare și dezvoltare. El consideră că cel mai bun mod prin care poți avea succes, este să testezi și să identifici lucrurile care funcționează pentru tine. De asemenea, intră într-o stare de dezvoltare constantă și cere feedback. 


  • Cere ajutorul profesioniștilor 

În unele arii este bine să ceri suportul unor persoane mai experimentate. De exemplu, pentru realizarea unor studii sau dezvoltarea unor proceduri. Oricare ar fi aria, dacă vezi că nu te descurci, cere ajutor.


Dragul meu, draga mea, acestea sunt doar câteva dintre sfaturile și ideile incredibile prezentate de către Doru. 


Mie personal mi-a plăcut foarte mult cartea. Se vede că autorul a petrecut mult timp cu documentația și că a dat tot ce este mai bune din el. Ce m-a surprins a fost că a introdus și coduri QR pentru a vizualiza unele videouri de promovare sau pentru a accesa diferite resurse utile. În plus, a structurat foarte bine elementele și a reușit să satisfacă persoanele cu stil Vizual. 


Totuși, pe la mijlocul cărții mi s-a părut că acesta s-a pierdut printre detalii. Eu sunt genul de persoană căreia nu îi place să se repete o persoană de foarte mult ori și să intre în prea multe detalii, motiv pentru care în unele părți m-am simțit destul de plictisită. 


În rest, consider că este o lectură incredibilă pentru specialiștii în HR și Marketing, antreprenori, persoane din conducere și persoane pasionate de afaceri. 


Dacă ai citit cartea aceasta Trimite-ne un email și spune-ne părerea ta despre ea. În cazul în care urmează să o citești, lasă un comentariu la acest articol, ca să știm dacă am reușit să te prindem cu această recenzie. 


Să ai o zi minunată în continuare și mult spor la citit, 

- Kinga


Comentarii

Postări populare