Ghid Practic: Strategia de Marketing Digital

Vrei să îți creezi o strategie de marketing digital? Atunci ai ajuns în locul potrivit! Află mai multe.

Salutare, salutare! Ești pregătit să înveți cum se face o strategie de marketing digital?


Sper că ți-ai pregătit un pix și o foaie, pentru că este esențial să iei notițe. Dacă nu scrii undeva informațiile, o să ajungi să uiți mare parte din ea. Prin urmare, nici nu o să aplici toate sfaturile pe care urmează să ți le ofer și nu o să ai rezultatele pe care ți le dorești. 


Așa că, sper că ai pregătit tot de ce ai nevoie. 


Hai să începem! 


În articolele trecute am vorbit despre importanța Marketingului Digital. Am descifrat care este dimensiunea audienței în mediul online și am stabilit câteva moduri prin care poți să ai succes în mediul online. 


Astăzi intrăm mai adânc pe partea de planificare și strategie. After all, este foarte important să ai o strategie bine definită, căci fără ea nu o să realizezi nimic.


Nici eu nu am crezut că este atât de important să planifici ce faci pe partea de Marketing. O perioadă lungă am mers pe principiul: ”Fac când vreau, cum vreau și cum cred eu”. Acest lucru s-a văzut și pe rezultate. 


Chiar dacă ne-am aflat la început cu blogul și este normal să nu crească exponențial din prima, aș fi adus rezultate mai bune dacă aș fi stat și aș fi planificat. Dar omul învață din greșeli, nu??


Iar dacă eu tot am avut șansa să învăț asta pe calea mai grea, am zis să îți fac măcar ție munca mai ușoară.

 


Raspunde la urmatoarele intrebari si afla daca ti-ai definit strategia intr-un mod corespunzator!

Așa că, dacă încă ai dubii despre importanța unei strategii, te rog uită-te la rezultatele pe care le au campaniile tale. Pune-ți câteva întrebări: 

  • Cine este audiența ta țintă?

  • Când este audiența ta activă pe canalele de social media? 

  • Care sunt problemele audienței tale?

  • Ce caută clienții tăi ideali?

  • Cât de des intră pe Facebook, Instagram, TikTok, etc?

  • Ce fel de conținut le place cel mai mult?

  • Cât de des ar vrea să postezi?

  • Care sunt domeniile care îi pasionează?


Dacă există măcar o întrebare la care nu știi răspunsul, înseamnă că ai probleme pe partea de strategie. Totuși, nu te panica. Ai șansa să corectezi și să îmbunătățești. Doar pune-te pe treabă. 


Când vine vorba de strategie, primul lucru pe care ar fi bine să îl faci este să revizuiești avatarul clientului. Asigură-te că acesta reprezintă cu adevăratelea clienții tăi. 


După ce termini cu avatarul, începe să îți studiezi concurenții. After all, dacă nu știi cu cine ai de-a face, nu prea reușești să ajungi mai departe.


Află care sunt pașii pentru definirea strategiei de marketing pentru mediul online.

Ca să îți fie mai ușor să analizezi concurența, o să îți las câțiva pași: 

  1. Alege măcar 10 companii din domeniul tău, pe care îi consideri concurenți. Poți alege din orașe, zone și țări diferite. Contează să activeze în același domeniu cu tine și să aveți o oarecare tangență. 


  1. Analizează concurența de aproape. Vezi cum comunică pe rețelele de socializare, care este mesajul pe care îl transmit, cât de des postează și așa mai departe. 


  1. Încearcă să răspunzi la următoarele întrebări: 

    1. Cum sunt postările lor? Lungi, scurte?

    2. Cât de des postează și pe care canale de socializare sunt prezenți?

    3. Cum sunt structurate postările și articolele?

    4. Cum își prezintă serviciile și produsele?

    5. Ce fel de conținut au? Poze, videouri, live-uri, testimoniale, etc. 

    6. Ce teme abordează? Încearcă să aducă valoare?

    7. Pe ce ton vorbesc cu audiența?

    8. Ce fel de hashtaguri și cuvinte cheie folosesc?

    9. Cum se raportează la problemele clienților?

Acestea sunt doar câteva întrebări orientative. Dacă sunt și alte aspecte care te interesează la concurență, atunci pune-te și analizează și acele lucruri. Nu te limita la întrebările pe care ți le-am oferit. 


După ce termini de analizat concurența, este timpul să îți definești obiectivele și să te pui pe planificat. Din moment ce există foarte multe canale de social media, recomandarea mea ar fi să alegi 1-2 canale principale și câteva canale secundare. 


Ține minte: nu are nici un sens și nici un rost să fii prezent peste tot, dacă faci treaba pe jumătate. Adică, de geaba ai cont pe TikTok, dacă postezi o dată pe lună. Nu contează că faci 5 postări pe Facebook și după nu postezi 2 săptămâni, căci oamenii te uită ușor. Așa că, ia lucrurile pas cu pas și alege canalele pe care poți să le susții pe termen lung. 


Încă un lucru la care vreau să îți atrag atenția este să nu te chinui să faci 50 de tipuri de conținut pentru 50 de canale. Adică, încearcă să postezi același materiale pe toate canalele. Dacă ai făcut o serie de poze pentru Instagram, postează seria respectivă și pe Facebook și pe LinkedIn. 


Nu îți îngreuna treaba dacă nu este nevoie. Keep it simple.

 

Vrei ca firma ta să fie cunoscută în mediul online? Atunci aceste sfaturi sunt pentru tine


Revenind la strategie. După ce îți alegi canalele de socializare, pune-te și planifică pentru fiecare: 

  • Cât de des vei posta? În ce zile și la ce oră?

  • Ce fel de conținut vei posta? Scrie fiecare idee pe care o ai, una sub alta. 

  • Împarte ideile pe mai multe categorii. 

  • Care este rezultatul pe care vrei să o aibă postarea respectivă?

  • Cum poți să reutilizezi informația din postarea respectivă? Cum ai putea să o desparți în mai multe postări mici?

  • Care va fi conținutul special al fiecărui canal? (Chiar dacă în mare conturile ar fi bine să semene, la fiecare canal definește ceva special. Așa vei putea să urmărești mai bine de unde vine clientul tău. Exemple de materiale speciale ar fi ebook-urile, reducerile, audiobook-urile, email-urile speciale, etc.) 


După ce definești obiectivele și trasezi în mare strategia, este timpul să te pui și să planifici exact. Intră pe calendar și scrie pentru fiecare zi ce vei posta, la ce oră vei posta și unde vei posta. Asigură-te că toți cei care se ocupă de marketing în compania ta, au acces la calendarul respectiv. 


Așa de final, aș vrea să îți mai ofer câteva sfaturi: 

  • Încearcă să postezi de minim 3 ori pe săptămână, pe fiecare canal în parte. 

  • Folosește resursele pe care ți le oferă canalele de socializare. De exemplu, pe instagram nu te limita doar la poze. Postează și Reels și alte materiale. 

  • Împarte conținutul pe 3 categorii majore: Educație, trafic și vânzare. În strategia ta, urmărește să incluzi 50% postări educative, 30% postări care generează trafic și abia 20% din postări să urmărească vânzare. 

S-a terminat demult era în care oamenii puteau fi convinși cu niște postări de vânzare. Acum publicul caută să se educe și să se dezvolte, nu să i se bage pe gât un produs/serviciu. 

  • Include echipa în planificare și fă sesiuni de Brainstorming. 

  • Reutilizează conținutul și reia postările care funcționează bine. 

  • Definește un hashtag propriu.


Dragul meu, draga mea, acestea ar fi câteva sfaturi pentru definirea strategiei de marketing. În perioada următoare o să intrăm în detaliu la fiecare canal de socializare în parte. Astfel, vor urma articole care îți arată cum se face o strategie de Instagram, LinkedIn și așa mai departe. 


Dacă ți-a plăcut acest articol și consideri că informația este valoroasă, nu uita să o împarți cu prietenii. 


Îți doresc o seară frumoasă!

- Kinga


Comentarii

Postări populare