Strategia de Marketing Descifrată: Blog

Salutare viitor blogger sau specialist în marketing! Mă bucur să te am alături! 

La finalul lunii iunie, 2021, am decis să începem acest proiect minunat, numit Reduvational. Scopul nostru a fost și este în continuare, să creștem nivelul de educație din țară, mai ales în rândul tinerilor. 


Prin urmare, dezvoltarea blog-ului și realizarea unui plan de marketing a fost nespus de importantă. After all, nu am putea să realizăm nimic din ceea ce ne-am propus, dacă nu am lua acțiuni în direcția respectivă. 


Astăzi o să te ajut să faci și tu primii pași în lumea marketingului digital și să setezi bazele viitorului tău blog/website de succes. 


Înainte de toate, te invit să citești articolul nostru despre Strategia de Marketing Digital, pentru a înțelege în mare ce implică dezvoltarea unei strategii. 


Acum, hai să trecem la ce este mai important. 



#1. Definește-ți nișa 

Cu siguranță ai o idee în cap, o viziune cu viitorul tău website. Prin urmare, alocă-ți puțin timp și definește-ți domeniul. 


#2. Viziunea, misiune și planuri mărețe 

Mai înainte am menționat de viziune, care este foarte importantă pentru succesul unei companii și al unui website. Înainte de a trece la dezvoltarea site-ului, te invit să îți definești clar viziunea și misiunea. Ca să-ți fie mai ușor, ți-am pregătit un articol pe această temă. 


De asemenea, ca să fi sigur că îți atingi obiectivele, pune-te și setează obiective SMART. 

S vine de la Specific 

M vine de la Măsurabil 

A de la Attainable/Realizabil 

R de la Relevant 

T vine de la Încadrabil în Timp 


#3. Analizează concurența și fură Know-how 

Cea mai bună metodă pentru a avea succes este să urmărești concurența, să înveți din ce fac ei bine și să înveți din greșelile lor. Folosește-te de aceste informații în strategia ta de conținut. Vezi care este abordarea pe care ar fi recomandat să o ai privind o anumită temă.



#4. Cunoaște publicul ca pe un prieten 

Dacă vrei ca website-ul tău să fie remarcat de cât mai multe persoane, atunci definește avatarul clientului. Vezi cum sunt persoanele tale țintă și cum ai putea să îi atragi într-un număr cât mai mare. 


#5. Creează un website atractiv 

Ținând cont de toate informațiile adunate, începe să îți dezvolți site-ul sau blog-ul. Încearcă să creezi o experiență a utilizatorului (UX) cât mai plăcută. Optimizează diferite elemente cum ar veni timpul de încărcare a website-ului și SEO. 


#6. Definește un plan detaliat 

Acum că ai un website gata să fie lansat, pune-te și definește o strategie clară de marketing. În strategia respectivă includă următoarele informații: 

  • Ce tip de conținut vei posta 

  • Cum vei putea să atragi cât mai multe persoane pe site 

  • Cum o să îi fidelizezi pe cei pe care îi atragi

  • Ce teme vei aborda și ce articole vei posta mai exact 

  • Când vei posta și când vei promova 


Dacă ai de gând să înființezi un blog, planifică-ți în calendar când vei posta un nou articol, despre ce va fi vorba și cum vei încerca să ieși în evidență. Contează să fii cât mai detaliat cu un plan cât mai clar. 



#7. Urmărește rezultatele

Pentru a identifica oportunitățile de îmbunătățire, urmărește-ți rezultatele. Definește câteva KPI-uri pe care să le urmărești constant. 


#8. Ține cont de SEO 

În ultima perioadă, mai multe persoane au început să zică că SEO nu mai aduce rezultate. Totuși, atâta timp cât vor exista motoare de căutare (Google, Bing, Baidu, etc), acest va fi în continuare eficient și relevant. 


Domeniul SEO-ului în sine este unul complex, motiv pentru care recomandarea mea este să te informezi cum ai putea să îți optimizezi site-ul din acest punct de vedere. 


#9. Nu renunța 

În general, un blog trebuie să aibă 6 luni - 1 an de vechime pentru a începe să apară în top-urile de la motoarele de căutare și ca acesta să producă creștere organică. Așa că, nu te stresa și nu te da bătut. Succesul nu vine peste noapte. Acesta necesită timp și efort. 


Înainte de a încheia, vreau să îți mai ofer câteva sfaturi pentru a avea mai mult succes cu site-ul:

  • Creează o imagine de brand și ține-te de acesta. 

  • Ia în considerare diferite tipuri de conținut. Încearcă partea de newsletter, affiliate, guest posts și așa mai departe. Vezi care dintre ele ți se potrivește mai bine. 

  • Fii consistent și cere feedback constructiv. 

  • Învață din greșeli și pune-ți ego-ul deoparte. 

  • Promovează-ți site-ul și pe rețelele de socializare. 

  • Evidențiează-ți misiunea și viziunea pe blog și oferă-le urmăritorilor posibilitatea să te cunoască. 

  • Folosește Google Analytics pentru a putea analiza mai bine rezultatele și pentru a-ți cunoaște publicul mai ușor. 

  • Ia în considerare Google Ads în cazul în care vrei să ai o creștere mai rapidă. Totuși, testează fiecare idee înainte de a investi o sumă considerabilă de bani. Pe scurt, ia decizii calculate și asigură-te că nu faci o investiție neprofitabilă. 

  • Colaborează cu persoane din domeniul tău. 

  • Invită experți din industrie pentru a-ți crește credibilitatea. 

  • Informează-te și postează conținut valoros. 


Dragul meu, draga mea, sper ca acest articol să îți fie de folos. Dacă ai și alte sfaturi pe care ai vrea să le împarți cu ceilalți, nu ezita să ne contactezi. De asemenea, dacă creezi un site sau blog și ții cont de sfaturile noastre, trimite-ne un email cu link-ul către site-ul tău. Ne face plăcere să vedem că putem să vă ajutăm. :) 


O zi frumoasă,

Kinga


Comentarii

Postări populare