Story Time: Internship pe eCommerce

Internship pe eCommerce la Cluj - Experienta si asteptarile

Salut dragule! După atâtea articole despre ce să faci la un interviu, cum îți faci CV-ul și so on, am zis să mă pun să povestesc puțin despre cum este la un internship. 

Momentan sunt la al doilea internship, primul fiind pe eCommerce iar cel de acum pe HR. Așa că, am zis să mă pun jos și să povestesc de ambele în parte, ca să îți poți face o idee despre cum sunt internshipurile și cele 2 domenii. 


Astăzi o să încep cu cel pe eCommerce, căci pe acela deja l-am terminat și pot să povestesc exact ce și cum a fost până la final. Deci, fără să o mai lungesc, haide să intrăm direct în povestit. 


Primul meu internship a fost la o companie de IT, pe eCommerce. Aceștia au mai multe website-uri pe care vând diferite produse, precum cele de înfrumusețare personală. internshipul meu a fost pe partea aceasta de magazine online, și rolul meu principal a fost să creez conținut vizual.


Deci ca să îți poți face o idee, eCommerce se referă la vânzări online și la magazine online. Adică rolul meu principal era să cresc vânzările și să mă mai ocup de site.


Pot să zic că am avut noroc că nu toate internshipurile pe marketing includ design vizual :))) Majoritatea dintre ele te pun pe excel ca să vezi numerele și să le analizezi.


Na deci acum că ți-am zis despre ce e vorba, hai să intrăm în povestit. 


Eu mi-am început internship-ul în martie, deci era pe timp de facultate și făceam 8 ore pe zile.


Norocul meu era că mai puteam face și remote și erau foarte înțelegători când aveam ore. Altfel nu știu dacă rezistam. 


La început făceam brainstorming pentru idei de articole și postări, iar după aceea cu coordonatoarea mea ne-am pus să facem un plan. Pe baza planului făceam research ca să pot face articolele și postări.


Cum ar venii, am făcut și copywriting și SEO și de toate. :) 


Ce a reprezentat un challenge era că fiecare website deja avea un stil după care trebuia să mă orientez cu conținutul vizual. Ca să înțelegi, mie nu-mi place să mă supun la reguli când vine vorba de artă. Îmi place să experimentez și să încerc lucruri nebunești.


Deci să încerc să mă țin de anumite culori și fonturi a fost o provocare adevărată. 


Pe lângă asta, cu coordonatoarea mea avem stiluri foarte diferite deci acolo ceva gen ”schimbă culoarea că nu merge și mai încearcă și altceva.” Unui mare yellow, să audă acest lucru e ca și o cerere la luptă. (află mai multe despre yellow citind articolul despre stilurile DISC)


În fine, măcar așa am început să îmi controlez ego-ul și am observat că am o părere prea bună despre mine. Gen, mai am foarte multe de învățat pe design și marketing și tot, așa că trebuie să fiu deschisă la sugestii și să pun întrebări. 


Articolele la început au fost un chin și un vai mare de tot. De ce? Pentru că limba mea maternă e maghiara și fix când am nevoie să vorbesc și să scriu frumos și corect, mă lovește datul pe alte limbi.


Da și pe lângă asta mai am probleme cu genurile și i-urile de la finalul cuvintelor. Sunt un coșmar pentru o persoană care a învățat maghiară first. 


Na deci îți dai seama cât de bestiale și corecte au fost primele mele articole. Miraculoase ce pot să zic. Sincer mă mir că a avut coordonatoarea mea atâta răbdare cu mine încât să îmi suporte articolele și so on.   


Fiecare articol trebuia să fac SEO friendly. Ca să îți faci o idee, SEO este o metodă de optimizare pe google. Adică, dacă îți faci blog-ul SEO optim, atunci acesta apare pe prima pagină de search pe google, sau instagram sau unde postezi.


E vorba ca persoanele care caută informații despre domeniul tău să te găsească. 


Deci, am început să învăț și despre SEO. Pe lângă articole și conținut vizual, mai adăugam și produse pe site care sincer pe mine de fiecare dată mă umplea cu anxietate. 


Efectiv puneam prețul și tot tot tot la un produs nou și verificam de 10 ori ca să fiu sigură că nu am greșit prețul. Dar totuși acesta a fost una dintre sarcinile mele favorite. 


Apoi, am început să pregătesc vreo 200 de produse pentru a fi încărcate pe un site din Ungaria. Nici nu îți dai seama cât m-am chinuit cu ele.


Deci efectiv atât de mult nu am mai citit și scris în maghiară în ultimii 5 ani, cât am făcut-o în perioada aceea. 


Ca să rămân motivată, am început să scrie pe o foaie numărul fiecărei categorii în parte iar cu google number generator alegeam următoarea categorie la care trebuia să pregătesc informațiile.


De fiecare dată mă rugam să nu prind categoria care avea o descriere cât China.


Dar într-un final am reușit să termin tot și când am terminat, am și ajuns la finalul internshipului. 


Sincer a fost o experiență interesantă. Ce nu mi-a plăcut a fost că mă așteptam să fie vorba de un rol mai dinamic și mai activ. Eu sunt o persoană foarte sociabilă și îmi place să comunic și să fiu activă. 


Trebuie să recunosc că am avut și mari emoții și îmi era rușine. Nu eram sigură pe mine și mi-a fost foarte greu să îmi ies din zona de confort. 


Totuși, după acest internship am ajuns să realizez că mie îmi trebuie ceva mult. Vreau să mai experimentez și alte domenii și să încerc eventual încă un internship pe marketing încât să îmi pot face o idee mai clară. 


Noroc cu blogul, că aici am full stack de marketing :))) Iar Dumnezeu cumva a rezolvat, iar acum am un internship combinație între HR și MKT.  


În concluzie, este interesant domeniu acesta de eCommerce. Cred că este mai mult pentru persoanele artistice, cărora le place să creeze conținut, dar totuși sunt deschise și la părțile tehnice.


After all, și aici trebuie să analizezi numele și să vezi rezultatele campaniilor. Dar oricum, la fiecare internship ce contează cel mai mult este să fii deschis să înveți. Să te pui pe întrebări și să comunici, că doar așa poți învăța și experimenta. 


Așa că, dacă cumva ai o oportunitate să începi practică pe marketing, pe orice arie a acesteia, eu zis să-i dai drumul. Nimic nu ai de pierdut și este foarte important să experimentezi. Doar așa poți să îți găsești vocația. 


Atât pentru azi. Să ai o zi miraculoasă.


- Kinga


Continuă să citești....

Story Time: Internship pe Web Development (IT)

Story Time: Internship pe Resurse Umane (HR)


Comentarii

Postări populare